PROMZ VAK 02-2024

Duurzamer, beter en onverminderd populair (advertentie) 8 55 2024 - nummer 3 - promzvak.nl leverde dit jaar The German Sustainability Award 2024 op voor uitmuntende ecologische en sociale duurzaamheidsinspanningen in de categorie kantoorbenodigdheden en promotionele producten. Van der Ven: “Al onze promotionele schrijfwaren worden ook volledig klimaatneutraal geproduceerd. Volgens het principe ‘vastleggen, verminderen, compenseren’ compenseren we onvermijdelijke emissies (carbon footprint van het product) in dezelfde mate door te investeren in gecertificeerde klimaatbeschermingsprojecten.” Premo: Duurzaamheid en innovatieve functies vormen onderscheidend vermogen International sales specialist Maurice Santman van Premo ziet nog voldoende ruimte voor bedrijven om zich met een promotionele pen te onderscheiden. “Een van de manieren om dit te doen is door te kiezen voor duurzamere materialen en milieuvriendelijkere opties, aangezien de consument dat wenst. Bijvoorbeeld pennen geproduceerd van Europees post consumer gerecycled kunststof of PET. MAXEMA, een merk dat wij voor de Beneluxmarkt vertegenwoordigen, produceert kwalitatief hoogwaardige balpennen die van dergelijk materiaal zijn gemaakt. Ook bieden wij onder andere balpennen van bamboe en gerecycled aluminium aan.” Naast materiaalgebruik kunnen bedrijven zich volgens Santman onderscheiden met pennen in opvallende kleuren en met bedrukkingen of innovatieve functies. “Denk daarbij aan pennen met all-over full colour bedrukte houders in fotokwaliteit of pennen met ingebouwde opties zoals een stylus, een banner of directe connectie met een device.” Volop kansen voor de pen Door groeiende bewustwording rondom duurzaamheid in de maatschappij, kan een traditioneel promotioneel artikel als de pen volgens Premo onder druk komen te staan wanneer het niet aan de duurzaamheidsnormen voldoet. Santman: “Maar in zijn algemeenheid is de pen als gebruiksartikel ongekend populair. Jaarlijks zijn er wereldwijd meer dan 30 miljard stuks in omloop. En omdat een pen gemiddeld 4 gebruikers kent, blijft het ook een bijzonder krachtig promotiemiddel.” Premo ziet dan ook volop kansen voor de promotionele pen. Santman: “Hoewel digitale marketing en reclamekanalen steeds populairder worden, blijft het gebruik van fysieke promotieproducten een effectieve manier om merkherkenning en klantenbinding te bevorderen. De pen blijft daarvoor interessant door investeringen in hoogwaardige materialen en vakmanschap bij het ontwerp, de productie en de bedrukking.”

RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5