PROMZ VAK 02-2024

8 47 2024 - nummer 3 - promzvak.nl DE PEN ALS PROMOTIONEEL PRODUCT: Naar een pen hoef je eigenlijk nooit lang te zoeken. Tenzij je nooit de deur uitgaat én nooit iets van bedrijven laat thuisbezorgen, krijg je jaarlijks aardig wat promotionele pennen toegestopt. Elk zichzelf respecterend bedrijf heeft wel een pen met logo om aan klanten en relaties te geven. En dat is al decennia zo. De vraag naar pennen bij fabrikanten is daardoor altijd groot. Maar blijft dat zo, nu er voortdurend maatschappelijk debat is over verduurzaming? Kan de pen mee in de roep om milieuvriendelijke productie en kun je als merk nog steeds voor de dag komen met een pen die onderscheidend en promotioneel van waarde is? Negen aanbieders uit binnen- en buitenland geven hun kijk op zaken. Pelikan: Creativiteit en kwaliteit geven de pen meer waarde Volgens marketing manager Katrien Peeters van Pelikan is de pen nog steeds een promotioneel middel waar merken zich mee kunnen onderscheiden. “Creativiteit is de sleutel daartoe. Het ontwerp en de kwaliteit van de pen kunnen Wat zijn de mogelijkheden voor bedrijven om zich vandaag de dag te onderscheiden met een weggeefpen? Dit was een van de vragen die wij stelden in een rondvraag aan suppliers om te achterhalen hoe de pen als promotioneel product ervoor staat. Spoiler: de pen staat fier overeind als promotioneel product. DUURZAMER, BETER EN ONVERMINDERD POPULAIR een groot verschil maken. Denk daarbij aan hoogwaardige materialen, unieke ontwerpen en leuke kleurtjes. Het personaliseren van pennen kan de waarde ervan vergroten.” Duurzaamheid wordt daarbij volgens Pelikan door klanten zeer belangrijk gevonden. Peeters: “Consumenten worden steeds milieubewuster en zoeken naar duurzame opties. Je kan inspelen op deze vraag en je als merk onderscheiden door milieuvriendelijke pennen aan te bieden, gemaakt van gerecyclede materialen of met herbruikbare componenten. Het is belangrijk je te richten op innovatie, duurzaamheid, personalisatie en het begrijpen van de behoeften van je doelgroep. Zo hebben wij sinds vorig jaar een Eco-assortiment van artikelen vervaardigd uit post consumer waste.” Ook de populaire Ineo pen van Pelikan staat te boek als duurzaam product, dankzij een lange levensduur, navullingen en metalen onderdelen die 100% recycleerbaar zijn. Verrijkte gebruikerservaring Pelikan ziet volgens Peeters nog steeds groeipotentieel in zowel het volume als de kwaliteit van de pennenmarkt. “Ondanks de opkomst van digitale marketing, blijven proDOOR WALLY CARTIGNY

RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5