note 90 NEW WAVE TEXTILES VERSTERKT MT EN DIRECTIE Jeroen Rumkorf nieuwe Manager Operations Rumkorf (52) trad afgelopen 2 januari toe tot het management van New Wave Textiles en is verantwoordelijk voor warehousing, logistics en supply chain management. Rumkorf is geen onbekende in onze branche en werkte al eerder voor New Wave Textiles met een logistieke verantwoording. “Jeroen is inmiddels al 30 jaar actief in logistiek en ik ken Jeroen als een hands-on people manager met een ongekende drive voor service”, aldus algemeen directeur Henk Duijsters. Rumkorf zelf hierover: “Ik ben enorm verheugd terug te zijn bij New Wave Textiles en kijk uit naar een succesvolle verdere ontwikkeling van onze logistieke dienstverlening”. Nick Lobé nieuwe CFO Lobé (56) is per 1 december 2023 CFO van New Wave Textiles. Lobé is al wat langer actief vanuit het kantoor van New Wave Textiles, waar hij belast was met de afhandeling van de transitie van Intraco naar Toppoint. Lobé heeft een rijke ervaring in handelsorganisaties en is een veteraan in de discipline finance, administratieve organisatie en implementatie van ERP systemen. “Nick neemt een enorme ervaring mee en past perfect in onze cultuur en operationele hands-on invulling van boardroom tot werkvloer”, aldus algemeen directeur Henk Duijsters. Lobé: “Ik ben enorm verheugd met deze match. New Wave Textiles is een mooi bedrijf met een geweldig team. Ik hou van de pragmatieke aanpak en krijg energie van het verbeteren van processen en efficiëntie”. Pieter van Barneveld is per 1 februari 2024 benoemd tot Adjunct-Directeur van New Wave Textiles. Van Barneveld (46) is alweer 5 jaar in dienst van New Wave Textiles. In deze periode vervulde hij verschillende verantwoordelijkheden in zowel backoffice als marketing, business development en de business unit Make Your Own Design. BLIJ MET ONZE BOMEN Toen treebytree halverwege 2022 begon waren we best wel onder de indruk van het concept. Het weggeven van bomen in onze markt was relatief nieuw. Het gifting concept treebytree is nu bijna twee jaar verder en wij zijn als uitgeverij inmiddels 200 bomen rijker. Leuk om eens te kijken hoe het met onze bomen gaat. Overigens gaat het meer om bosjes, dan om bomen. Wellicht dat we over een paar jaar over bomen en misschien wel over ons bos kunnen spreken. Maar zo ver is het nog lang niet. Even voor alle duidelijkheid, we kopen bomen omdat we in het concept geloven en graag een kleine bijdrage leveren aan de vergroening van Afrika. Het is voor ons geen doel om CO2 te compenseren of andere ‘groene schulden’ af te kopen. Het is leuk om in je treebytree dashboard te bekijken hoe het met je bomen gaat. Er is steeds meer informatie te vinden. Zo kun je zien hoeveel CO2 er is opgeslagen, hoeveel water de bomen vastgehouden hebben, welke boeren er aan de bomen gewerkt hebben en hoeveel impact je maakt op die boeren gezinnen. Bovendien zie je welke bomen er geplant zijn en wat de eigenschappen van die bomen zijn. Kortom, heel leuk om eens goed in je dashboard te neuzen. Persoonlijk zou ik het een toevoeging vinden als ook duidelijk zou worden wat voor dieren er in het specifieke gebied van je bomen rondlopen, vliegen of kruipen. Wellicht een uitbreiding die de beleving van de ontvanger verder kan vergroten. Het is me duidelijk dat je een dergelijk cadeau moet onderhouden, in de zin van dat je mensen moet blijven activeren op hun dashboard te kijken. Maar dat het een leuk cadeau is, waar je je ook nog eens goed bij gaat voelen is me wel heel duidelijk. Toegegeven, in combinatie met een fysiek product is het wellicht nog leuker ontvangen, maar treebytree heeft zich in mijn ogen echt bewezen als nieuwkomer in deze markt. Het is goed om te zien dat steeds meer distributeurs in het concept geloven en ze in de gaten hebben dat je met een ‘goed’ promotioneel product ook een goede marge kunt maken.
RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5