8 9 (advertentie) opbouw- en afbreek dag hebben. Bovendien denken we dat de bezoekers zich beter verspreiden over twee dagen, waardoor bezoekers en exposanten meer tijd voor elkaar hebben. Hou de eindklant in gedachte Eén van de meest gehoorde uitspraken is – net als voorgaande jaren trouwens – “ik zie zo weinig nieuwe producten”. Ik durf het bijna niet te zeggen, maar vaak heb ik de neiging mee te gaan in dat negatieve sentiment. Tot ik erachter kwam dat wat wij als vakidioten vinden eigenlijk helemaal niet zo belangrijk is. Wat echt belangrijk is, is wat die eindklant ervan vindt. En ondanks dat bijna niemand eindklanten toestaat op de beurs, heb ik er toch een aantal gezien en gesproken. Wat blijkt? Een product dat wij ‘al jaren’ kennen, hoeft bij een eindklant helemaal nog niet bekend te zijn. Ze raken tijdens beursbezoek echt geïnspireerd om bepaalde producten in te zetten bij bepaalde acties. Een extra reden om als distributeur weer met een frisse blik een beurs af te struinen. Niet met de gedachte ‘wat is er nieuw voor mij’, maar veel meer vanuit de gedachte ‘wat zou er nieuw kunnen zijn voor mijn klant en voor die marketingactie van mijn klant’. Wedden dat er additionele business uitkomt? Het inspireerde mij in ieder geval om eens goed na te denken over hoe ook wij als uitgever die eindklant op een andere manier kunnen inspireren om promotionele producten in te zetten. Daar laten we binnenkort meer over weten. 9 Kijk hier de reportage die we met PromZ TV maakte van het pop-up museum MOPA: 53 2024 - nummer 1 - promzvak.nl
RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5