8 Groei en Ontwikkeling Door de jaren heen heeft Stanley zijn assortiment uitgebreid met een verscheidenheid aan geïsoleerde drinkwaren, koelers, en voedselopslagproducten, gericht op zowel dagelijks gebruik als avontuurlijke buitenactiviteiten. Het bedrijf heeft zich altijd gericht op innovatie, kwaliteit, en duurzaamheid, wat heeft bijgedragen aan zijn lange levensduur en succes. Een van de recentere successen van Stanley is de Quencher Tumbler, een herbruikbare drinkbeker met een grote capaciteit, ontworpen voor hydratatie onderweg. De Quencher werd al snel populair vanwege zijn praktische ontwerp, inclusief een handvat, rietje, en de mogelijkheid om drankjes urenlang koud of warm te houden. De populariteit is mede te danken aan de trend van duurzaamheid en de vraag naar producten die wegwerpartikelen vervangen. Daarnaast is het merk Stanley massaal omarmd door de influencers, die het mede zo populair hebben gemaakt. Het zou me niet verbazen als de Quencer op dit moment een van de meest gekopieerde producten is, ook in de promotionele markt. B-to-B Pas sinds enige tijd is het merk ook in de business-to-business aan de weg aan het timmeren. Zo stond CJ Agencies onder meer op beurzen als De Leveranciersdagen en de PromZ Product Première. Met een kenmerkende klassieke Volvo die prima past bij het merk dat als ondertitel ‘Built for Life’ heeft meegekregen. Volgens Arjen Stalpers is dit ook dé USP van het merk. “We zijn zeker niet de goedkoopste, maar een product van Stanley gaat in principe een leven mee. Over duurzaam gesproken… Natuurlijk zijn er op dit moment heel veel flessen en aanverwante drinkware op de markt. Maar je ziet mensen toch echt stilstaan bij een merk als Stanley. Iedereen kent het en bij veel mensen zit in het achterhoofd dat onze producten heel lang meegaan. We zijn dan ook populair in het wat hogere segment. Als distributeurs een mooi relatiegeschenk of eindejaarsgeschenk zoeken, dan komen wij in beeld. Onze producten zijn prachtig te laseren en ook heel mooi te personaliseren. Maar er zijn natuurlijk meer technieken om onze producten te veredelen. Overigens hebben we in ons merkenportfolio ook merken zitten die passen in het iets goedkopere segment. En ook dat zijn altijd merken met een verhaal. Zo hebben we het outdoor flessenmerk Nalgene dat met name veel gebruikt wordt in de bergsport. Deze flessen die van 50% gerecycled plastic gemaakt worden zijn zo sterk dat je er met een truck overheen kunt rijden, zonder dat ze stuk gaan. Let maar op, dit merk gaat ook in Europa net zo populair worden als Stanley.” Hydratatie Het toverwoord in drinkware is hydratatie. Een gemiddeld gezond mens moet 35 ml water per dag per kilogram lichaamsgewicht drinken. Deze richtlijn wordt u aanbevoBekijk hier een van de ‘Built for Life’ stories van Stanley 45 2024 - nummer 1 - promzvak.nl
RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5