18 Dit is een vlijmscherp verhaal over messen en tools… ERWIN SCHELLEKENS VAN HOMEIJ Homeij is in 1970 opgericht als dé messengroothandel van Nederland. Homeij richt zich op tal van vakgebieden, zoals Beauty & Care, Zakmessen & Multitools, Keukenmessen & Snijden, Kookgerei & Tafelen en Outdoor & Gear. De wereld van relatiegeschenken en loyaliteitsprogramma’s kent voor Homeij geen geheimen. Wat voor soort messen verkopen jullie? Wij leveren echt alle soorten messen, voor binnenshuis en buitenshuis. We importeren vooral iconische A-merken. Van Victorinox, Europa’s grootste messenfabriek, met name bekend van het rode Zwitserse zakmes met het kruisje. En ook het Franse Opinel en Diamant Sabatier, voor de ambitieuze hobbykok en de professionele chef. Met ons eigen merk Homey’s tools for life spelen we in op trends en ontwikkelen we unieke concepten. Welke messen verkopen jullie als relationeel geschenk? Dat is enorm breed. Studenten van de horeca-opleiding kunnen bij ons bijvoorbeeld hun eigen Diamant Sabatier messenset bestellen met hun naam in de messen gegraveerd. We hebben alle soorten zakmessen, van kleine handige sleutelhangers die dagelijks van pas komen tot zeer uitgebreide multitools met maar liefst 35 functies. Ook outdoor messen die gebruikt kunnen worden in de natuur, tijdens het kamperen of survivallen, doen het goed als relatiegeschenk. Verder hebben we een breed assortiment aan barbecuegereedschap. We kunnen alles lasergraveren of bedrukken met onze eigen tampondrukmachine. Ook is het mogelijk om messen op maat te laten ontwikkelen. Noem eens wat voorbeelden? Recente opdrachten zijn bijvoorbeeld het bedrukken van Victorinox-zakmessen met een close-up van grassprieten, voor een bedrijf in de agrarische sector. We ontwikkelen ook onze eigen concepten, zoals de barbecue-set Homey’s Grilla, een voedselveilig bewaarblik met drie robuuste messen, een teflon grillmat en een zwart denim schort. Of de Homey’s Nippon set, een blik met twee vlijmscherpe Japanse messen, een rolmatje, vier paar chopsticks en bakjes voor wasabi, gember en soyasaus. Ideaal voor het maken van je eigen sushi. Zo bedenken we steeds nieuwe concepten voor de promotionele markt. We hebben een aantal creatieve mensen aan boord die zich hiermee bezig houden. We hebben bijvoorbeeld een unieke samenwerking met de bekende tatoeage-artiest Henk Schiffmacher. Samen met hem hebben we een koksmes ontwikkeld met over het hele lemmet een mooi ontwerp van zijn hand. In de verpakking zit een bijpassend verhaal – storytelling wordt steeds belangrijker - over Schiffmachers leven en zijn jeugd als slagerszoon. Vorig jaar hebben we een serie producten ontwikkeld in samenwerking met de Keith Haring foundation. Het was Keith Haring’s wens om kunst in elke huiskamer te krijgen. Dat is zeker gelukt met deze serie producten waarop zijn herkenbare kunst te zien is, zowel op het koksmes en de steakmessen zelf als op het verpakkingsmateriaal. RONALD DUYZER VAN STYLE DE VIE AUTHENTIQUE Style de Vie Authentique is ruim tien jaar geleden ontstaan vanuit een brede interesse en liefde voor koken en tafelen. Style de Vie ontwikkelt bijzondere en stijlvolle merken, zoals Laguiole Style de Vie, Forged en
RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5