8 Sportzomer 2024: hoe gaan we om met de Oranjekoorts? makkelijk meeneemt en je kunt er met bedrukking en emblemen van alles op kwijt. En het mooiste is dat je hem binnenstebuiten kunt keren en aan beide kanten anders kunt bedrukken. In een volle oranjezomer met meerdere toernooien is dat hartstikke interessant.” TEXET: standaardartikelen aanpassen Kleding- en Textielleverancier Texet Workwear heeft (nog) geen specifiek product in de aanslag voor de sportzomer, maar wel een handige oplossing voor distributeurs die daarop willen anticiperen. Commercieel directeur Rick Schurink: “Wij brengen onze zogeheten ‘landentape’ terug op de markt. Daarmee kan eenvoudig een standaardartikel worden gepersonaliseerd naar de uitstraling van een land naar keuze. Die landentape is er gekomen op vragen uit de markt.” Volgens Schurink is standaardkleding via deze methode ook in kleine aantallen aan te passen naar de smaak en wens van de klant. “Je bent zo niet gebonden aan MOQ’s voor een custom made productie, terwijl je wel een unieke uitstraling kunt creëren.” Schurink geeft aan dat de landentape een oplossing kan bieden voor als promo in te zetten trendartikelen als polo’s, t-shirts, windbrekers en softshell jassen. Gifts With Impact: Duurzame fietstas Gifts With Impact is leverancier van geschenken met toegevoegde waarde waaronder tassen, handdoeken en andere gebruiksartikelen met lange levensduur. Het gaat om duurzame, gerecyclede en circulaire geschenken. Mede-eigenaar Martine Tempels wijst er graag op dat ook in deze categorie promotionele artikelen heel mooie customised producten zijn te realiseren, desgewenst in fonkelend oranje. Een goed voorbeeld is deze BikeZac: gemaakt van gerecycled materiaal en te gebruiken als boodschappen- én fietstas. Gezien de huidige aandacht voor duurzaamheid kan een dergelijk artikel weleens heel geschikt zijn voor bijvoorbeeld activaties van B2B-merken. TromPet Heineken heeft een sterke relatie met hoeden. Voor het EK 2008 werd het Geheime Wapen van twee jaar eerder opgevolgd door de TromPet: een pet waarvan de bovenkant dient als trommel. De drumstokjes werden aan de binnenkant van de pet verwerkt en erbij geleverd. Dutchdress Bavaria introduceerde op het WK van 2010 in ZuidAfrika een oranje jurkje, onder meer gedragen door ‘Bavariababes’. Het leverde een hoop gedoe op met de FIFA wegens ongeoorloofde marketing, maar ook héél veel publiciteit voor het biermerk. Tuinkabouter Niemand zegt dat je een promotioneel artikel altijd bij je moet kunnen dragen. Blokker bedacht voor het EK in 2012 dat de tuin ook heel geschikt is als podium. De winkelketen liet daarom Kabouter Willem ontwikkelen: een oranje tuinkabouter met een bokaal in zijn handen. Juichpak In samenwerking met Roy Donders presenteerde Jumbo voor het WK in Brazilië in 2014 een heus wkjuichpak, geïnspireerd op de huispakken die destijds bekend waren van de stylist uit Tilburg. Sambashirt Voor het WK van 2014 in Brazilië werd voor Heineken een shirt bedacht dat geluid maakte. In de mouwen en bij de heupen waren rinkelende balletjes in de stof verwerkt. Geluksbroekje Voor het EK van 2021 (2020) ontwikkelde Bavaria de campagne ‘Geluk zit in een klein broekje’. Het promotionele artikel was een oranje sportbroek waarvan het design was geïnspireerd op het Oranjeshirt van het kampioensjaar 1988. “Er zijn legio typisch Duitse en Franse thema’s te bedenken om iets heel leuks mee te doen.” 43 2023 - nummer 7 - promzvak.nl
RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5