PROMZ VAK 04-2023

8 Nog een maand of zes en het EK voetbal in Duitsland barst los. Daarna volgen de Olympische Spelen in Frankrijk. De hele zomer door is er zo ruimte voor merken en bedrijven om aandacht te creëren met gifts en premiums met sport en vooral Oranje als thema. Een rondje langs de suppliervelden leert ons dat het eind ‘23 nog wat stilletjes is met de aanvragen voor de Oranjemaanden. Veel aanbieders van promotionele artikelen, groot en klein, geven aan dat er nog weinig beweging is in de markt. Er is wel verDe zomer van 2024 kleurt Oranje. Met zowel het EK Voetbal als de Olympische Spelen zijn er volop kansen voor leeuwen en leeuwinnen op eeuwige roem. Voor distributeurs en leveranciers van promotionele artikelen liggen er derhalve ook kansen. Wat staat er te gebeuren rondom de ontwikkeling van actieproducten voor merken en bedrijven? SPORTZOMER 2024: HOE GAAN WE OM MET DE ORANJEKOORTS? wachting, maar nog nauwelijks activiteit. ‘We houden er rekening mee in het assortiment’, klinkt het vanuit de branche. Spannende concepten of doldwaze artikelen lijken nog niet in ontwikkeling te zijn. Best opmerkelijk, want zeker een verrassende sportpromo is vaak geen standaardproduct en vergt wel enige voorbereiding. Mogelijkheden zomer 2024 Ook al komt de markt misschien wat laat op gang, er wordt door distributeurs en suppliers wel al nagedacht 39 2023 - nummer 7 - promzvak.nl

RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5