58 HAPTICA® live vindt traditioneel plaats in het eerste kwartaal van het jaar. Waarom kies je voor een datum in de lente? Barth: Met uitzondering van de drie pandemiejaren, toen we het evenement moesten uitstellen tot september, hebben we de "Ervaring van Haptische Reclame" altijd gehouden in medio/eind maart. Deze datum was al een vaste afspraak in de kalender lang voordat andere evenementen aan het begin van het jaar werden geïntroduceerd. En dat heeft een goede reden: Marketeers zijn ook altijd op zoek naar nieuwigheden in het voorjaar omdat dan de budgetten worden toegewezen en wanneer de evenementen, campagnes en activiteiten worden gepland. De meerderheid van onze exposanten geeft ook de voorkeur aan de HAPTICA® live in het eerste kwartaal, ondanks alle productiecycli en de pandemie. De meeste andere grote industriebeurzen vinden niet voor niets plaats in de lente. HAPTICA® live wordt op 13 maart 2024 voor de twaalfde keer gehouden in het World Conference Center Bonn (WCCB). Als het enige handelsplatform op de Duitstalige markt voor promotieartikelen richt het evenement zich specifiek op alle doelgroepen die te maken hebben met haptische reclame. Michael Scherer, de managing partner van de evenementorganisator WA Media en projectmanager, Till Barth over enthousiaste marketeers, generieke marketing als een missie en hun plannen voor HAPTICA® live '24. ONZE BEZOEKERSSTRUCTUUR IS ONZE USP Er is echter discussie over het beurslandschap. Vooral de leveranciers klagen dat ze aan te veel beurzen moeten deelnemen in het lenteseizoen. De organisatoren worden daarom opgeroepen om oplossingen te vinden om het schema aan het begin van het jaar uit te dunnen. Welke rol speelt HAPTICA® live in dit debat? Michael Scherer: Het is begrijpelijk dat leveranciers minder beurzen zouden verwelkomen, omdat ze worden geconfronteerd met de uitdaging om hun personeel en budgetten te verdelen over steeds meer platforms. Echter, de huidige discussie is eigenlijk niet van toepassing op ons evenement – vanwege ons concept: Wij zijn namelijk het enige beursplatform dat zich uitdrukkelijk richt op alle doelgroepen die te maken hebben met haptische reclame: marketingmanagers, inkopers en beslissers van reclamebedrijven en organisaties, reclame- en ontwerpbureaus, DOOR HEIKE POHL
RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5