74 We hebben het door marktonderzoekbureau One Question laten vragen tijdens een recent gehouden onderzoek onder distributeurs en suppliers. Er doet zich een interessant verschil voor tussen distributeurs en suppliers, zoals in diagram 1 te zien is: bijna twee derde van de suppliers ziet een Een regelmatig terugkerend discussiepunt in vrijwel elke branche is de vraag of er sprake is van ‘vergrijzing’. Er zijn perioden dat jongeren binnen bepaalde sectoren opeens het beeld gaan bepalen, maar er zijn ook tijden waarin men jaar in jaar uit dezelfde, steeds ouder wordende gezichten tegenkomt. Als het om promotionele producten gaat zijn veel bedrijven in de branche al een behoorlijke tijd onderweg. Uit het Distributeursonderzoek 2022 bleek dat bijna de helft van de ondervraagde distributeurs werkzaam is bij een bedrijf dat al minstens 25 jaar oud is. Bijna 10% van de bedrijven bestaat zelfs al langer dan 50 jaar. Maar vernieuwing begint natuurlijk met de mensen die bij deze bedrijven werken: een lange historie wil zeker niet zeggen dat je per definitie achterloopt. VERGRIJST DE BRANCHE? duidelijke vergrijzing van de branche en te weinig toetreding van jongeren. De rest van hen ziet die vergrijzing niet. Bij distributeurs is er een hele andere verdeling: een derde zegt het niet te weten, een derde ziet geen vergrijzingsprobleem en eveneens een derde ziet die vergrijzing wel degelijk. Wie heeft er nu gelijk? Het moeDOOR ED VAN EUNEN
RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5