PROMZ VAK 02-2023

9 Bij binnenkomst beland je vrijwel direct in de showroom van PF Concept, waar Wesley al klaar staat. Met een enthousiaste blik in zijn ogen rijkt hij zijn hand en neemt hij mij mee door de showroom waar de producten met veel zorg staan opgesteld. In het midden van de ruimte staan losse vitrines waar de eyecatchers onder spotjes staan, rechtsachter staat een imposante tafel die omringt is door tassen. Ik vertel Wesley dat ik onder de indruk ben van de showroom en er verschijnt een lach op zijn gezicht. ‘’Het is belangrijk als mensen langskomen om alles goed te kunnen laten zien. Vooral als het bijvoorbeeld gaat om textiel is het fijn om het te kunnen voelen. Het moet een inspiratie ruimte zijn.’’ Wesley is accountmanager product media expert bij PF Concept. ‘’Voor onze klanten willen we het zo makkelijk mogelijk maken en daarom geven we trainingen en showen we nieuwe producten of updates. Wat ik zo mooi vind aan PF is dat alle neuzen dezelfde kant op staan. Iedereen staat voor hetzelfde: duurzame en mooie producten.’’ ‘’Waar PF Concept zich uniek in maakt is het stukje gemak naar de klanten toe. Een online platform waar zij ieder moment van de dag, waar dan ook, alles kunnen vinden In Engeland staat de fabriek waar wordt geproduceerd en in Polen zit een drukkerij met opslag, maar het Europese hoofdkantoor van PF Concept is te vinden in Roelofarendsveen. WESLEY VAN RUTTEN ‘’EEN SNOEPJESWINKEL VOOR MENSEN DIE OPZOEK ZIJN NAAR PROMOTIONELE PRODUCTEN’’ NXTGEN: IN IEDER NUMMER VAN PROMZ VAK EN PROMZ MAGAZINE DE NIEUWE GENERATIE AAN HET WOORD. of bestellen. Digitale ontwikkeling en digitale tools, daar zijn wij heel sterk in.’’ De kracht van een jong iemand in de branche is een nieuwe frisse blik. Ongelimiteerd kunnen nadenken over vraagstukken en kansen die zich aanbieden. ‘’Ik merk wel dat er echt een kloof is tussen verschillende generaties, maar de samenwerking maakt het werk juist fijn. Ik leer steeds meer over de mogelijkheden binnen het vak. Kijk, een notitieblokje zal natuurlijk altijd blijven. Wat ik zelf écht bijzonder vind zijn de producten die van andere items zijn gemaakt. Zo zijn er pennen die gemaakt zijn van melkpakken, artikelen die geproduceerd zijn uit koffieresten, maar bijvoorbeeld ook een notitieboekje volledig ontwikkeld uit stone paper. Ik vind het vooral heel bijzonder wat mensen bedenken. Dit alles om de producten en artikelen zo klimaatneutraal mogelijk te maken, het doorzoeken naar oneindige mogelijkheden.’’ Zelf ziet Wesley zich over 10 jaar nog graag bij PF Concept. Promotionele artikelen dragen nog steeds de lading van het pennetje dat na twee keer schrijven uit elkaar valt, maar dat is natuurlijk niet meer van deze tijd. ‘’Ik merk het zelf ook in mijn eigen omgeving: dat je mensen vaak wat uitgebreider moet uitleggen wat de promotionele industrie inhoudt om begrip te krijgen, en ze een idee te geven waar mijn enthousiasme vandaan komt.’’ 41 2023 - nummer 3 - promzvak.nl

RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5