PROMZ VAK 01-2023

7 9 2023 - nummer 1 - promzvak.nl no t e Nieuw bedrijf ArtMuze geeft kunst cadeau Cocky Schalk-Langendoen Adviseur en Projectmanager BeGlobal Product Media Cocky Schalk-Langendoen ging een goed half jaar geleden met pensioen bij BeGlobal om onder meer te genieten van een vakantie van drie maanden. Maar zowel Cocky als BeGlobal konden geen afscheid van elkaar nemen en ze is nu officieel aan BeGlobal verbonden als Adviseur en Projectmanager. Zo begeleidt Cocky onder meer de aanbestedingen en tenders en adviseert ze een aantal accountmanagers. André Noordwijk omschrijft het als volgt: "Cocky heeft natuurlijk een schat aan ervaring die voor een bedrijf als het onze heel belangrijk is. Van beide kanten was er behoefte om een vervolg aan de samenwerking te geven. Ze heeft wat minder direct klantcontact, maar ondersteunt onze accountmanagers op allerlei gebieden en daar zijn we echt heel blij mee." Op dit moment is BeGlobal druk met het verhuizen van de showroom naar hun warehouse in Capelle aan de IJssel, die over een maand gereed moet zijn. PSI verlaagt vierkante meter prijs De PSI maakte onlangs bekend de vierkante meter prijs te verlagen met ruim 30%. Dat geldt echter alleen voor grote stands. Wellicht is dit voor suppliers die de afgelopen jaren de PSI links lieten liggen een reden om toch weer terug te keren naar deze internationale promobeurs in Düsseldorf. Daarnaast zou het goed zijn als de GWW als branche organisatie zich gaat bezig houden met zaken die voor een branche organisatie belangrijk zijn. Denk hierbij aan lobby, educatie en promotie van het vakgebied richting eindklanten. Het organiseren van een vakbeurs slechts 3 weken na de PSI op hemelsbreed 35 kilometer is wat mij betreft niet één van die kerntaken. Het zou de GWW sieren hun leden te adviseren op de PSI te gaan staan, zodat we deze vreemde versnippering van de markt tegengaan. Op de kerstbeurs Gépébé kwam ik het nieuwe bedrijf ArtMuze tegen. Dit nieuwe 'geef' bedrijf is opgericht door onder meer Fredérique Winterink, die eerder initiatiefneemster was van Art Poetry & Design. Het concept is heel simpel. Je geeft als eindklant een gepersonaliseerd doosje met bijvoorbeeld ludieke witte handschoenen (als verwijzing naar voorzichtig omgaan met kunst) met daarin een vouchercode voor een heus kunstwerk. Via de site www.artmuze.nl zoek je als ontvanger een kunstwerk uit en niet veel later ligt het genummerde werk met echtheidscertificaat op de deurmat. ArtMuze werkt met talentvolle beginnende Nederlandse kunstenaars en daardoor blijft de prijs interessant voor de intermediair. Wat mij betreft sluit dit nieuwe concept helemaal aan bij de trend meer beleving weg te geven. Hoe leuk is het als je elke dag herinnerd wordt aan de 'gever' door te kijken naar kunst waar je blij van wordt?

RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5