8 Wie vroeger aan Deonet dacht, dacht aan USBsticks. Het bedrijf is ontstaan vanuit de IT en importeerde USB-sticks op grote schaal voor de retail. Toen bedrijven vroegen of die sticks ook gepersonaliseerd konden worden, ontstond de interesse voor de promomarkt. Behalve USB’s is het bedrijf merken gaan verkopen. Inmiddels staan er 22 op de lijst. Van Tefal tot JBL en van Case Logic tot Segway. Het is opvallend om te zien dat met name de bovenkant van de markt wordt ingevuld. Volgens Daan is dit heel bewust. “De onderkant van de markt vullen we zelf in met producten als bijvoorbeeld sleutelhangers die we zelf sourcen en met USBsticks die we als halffabricaten kopen. Aan de bovenkant vertegenwoordigen we mooie merken. De concurrentie in het middensegment is moordend omdat het aanbod gewoon te groot is. De grote suppliers kopen steeds meer op om inkoopvoordeel te realiseren in dat segment en daar kunnen we gewoon niet in mee. Daar investeren we dus ook niet in.” Wie Deonet bezoekt zal versteld staan van wat het bedrijf allemaal kan op het gebied van personaliseren van promotionele producten. Op digitaal gebied is het bedrijf zijn tijd vooruit. Een gesprek met branchmanager Daan Kwaspen en Jaap Hanse interim manager over de nieuwe positionering van Deonet. DEONET: DRUKKERIJ VAN PROMOTIONELE PRODUCTEN DOOR PETER VANGESTEL Drukkerij Deonet heeft enorm geïnvesteerd in digitaal drukken van producten. De productiemanager en de techneuten van het bedrijf worden echt warm van complexe opdrachten. Kan niet, bestaat echt niet. Tijdens ons gesprek komt er iemand binnenmet een laatste proef van eenmassage gun, met het logo van Manchester United. Het bedrijf is sponsor van de club en zocht een drukker die op dit moeilijke ronde oppervlak het logo kon drukken. Bovendien moest het langdurig blijven zitten, wat best een opdracht was gezien het feit dat die guns gebruikt worden in combinatie met massage olie. “Kijk, dit soort klussen houden wij van”, stelt Jaap enthousiast. “Ik zal je niet vertellen hoeveel proefmodellen we hebbenmoetenmaken, maar het is wel gelukt. Omdat men in de markt inmiddels wel weet dat wij echt tot het gaatje gaan, zoeken steeds meer merken ons met dit soort opdrachten op. Ik durf te stellen dat wij echt voorop lopen op dit gebied. Niet voor niets benaderen de merken voor wie we werken ons nu ook om hun drukwerk Daan Kwaspen 7 1 2023 - nummer 1 - promzvak.nl
RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5