no t e z z Texet ondersteunt Green Deal Anders Verpakt-actie Texet Workwear, dat al meer dan 25 jaar actief is in de sector bedrijfskleding, werk- en promotiekleding, verwelkomde onlangs de Vlaams-Brabantse gedeputeerde Ann Schevenels, verantwoordelijk voor o.a. Economie en Innovatie. De Belgische CEO Tom Van Heffen gaf toelichting bij de verdere groeiplannen van het bedrijf en de toekomstvisie. Naast een rondleiding, gaf hij samen met de gedeputeerde de kick-off voor de Green Deal Anders Verpakt-actie, waarbij het bedrijf samenwerkt met OVAM en de Vlaamse Overheid. Voor elke 100 polybags verpakkingsmateriaal die het bedrijf uitspaart, plant het een boom. In volle coronatijd verhuisde Texet Workwear, het bedrijf dat bekend is van de merken James Harvest Sportswear, Printer Red, Printer Essentials, Cottover, J.Harvest & Frost en ProJob Workwear naar een ruimere plek in het Aarschotse Nieuwland. De nieuwe locatie is goed voor een stockruimte van 15.000 vierkante meter, 12.000 palletplaatsen en hun bekende Autostore. Deze energiezuinige robots, die evenveel verbruiken als een stofzuiger en worden gevoed met stroom van de eigen zonnepannelen, zorgen voor een volautomatisatie en picking van de 25.100 stockplaatsen. Tom van Heffen:“Om te kunnen blijven voldoen aan de gestegen vraag breiden we volgend jaar uit met nog eens ruim 6000 stockplaatsen, maar zonder dat we ons personeelsbestand moeten inkrimpen. Integendeel, deze investering geeft ons net de mogelijkheid om verder te kunnen groeien. We hebben nog steeds openstaande vacatures en volgend jaar streven we naar een personeelsbestand van 90 werknemers. Zij zijn het belangrijkste kapitaal van onze firma." (advertentie) Pitchen is een keuze Op dit moment zijn een aantal distributeurs in een paar grote pitches verwikkeld, waaronder die van de Rabobank en de NS. Ik heb van de week de aanbesteding mogen inzien van die van de Rabobank en ben me rot geschrokken. Mijn eerste gedachte was ‘ze hebben die inkoper die de pitch van defensie heeft opgesteld ontslagen en die is vervolgens bij de Rabobank aan de slag gegaan’. De Rabobank schrijft op de eigen site: “Zo draagt Rabobank bij. We zetten onze kennis en verbindingskracht in en geven een deel van onze winst terug aan de samenleving. Daarbij richten we ons op een aantal maatschappelijke transities en thema’s . Niet alleen helpen we de vereniging bij jou om de hoek bij het verduurzamen van hun clubhuis. Ook werken we samen met gemeenten in heel Nederland om nieuwe, duurzame woningen te bouwen.” Prachtig toch, zou je denken? Maar blijkbaar moet dat over de rug van haar leveranciers. Want, zo moet de webshop ‘om niet’ gebouwd worden. Moeten promotionele productprijzen die nu geoffreerd worden, voor de komende twee jaar vastliggen en zo kan ik nog wel even doorgaan. Misschien wordt het tijd dat alle Rabo rekeninghouders eisen dat ze geen enkele tariefverhoging meer krijgen voor de komende twee jaar. Eens kijken hoe de Rabo reageert. Pitches, ieder jaar komt het thema wel een keer terug. Het zou goed zijn als er reële eisen worden gesteld aan distributeurs. Dat er ook gewoon betaald wordt voor de diensten. Anders vraag je er als eindklant om belazerd te worden. Je moet het dan ook niet raar vinden dat distributeurs onder de prijs aanbieden, een pitch winnen en dan vervolgens roepen dat ze door onvoorziene omstandigheden dit type product niet meer kunnen leveren. Maar wel dit prima alternatief, dat weliswaar iets duurder is. Wie neemt wie nu in de maling? Misschien is het een idee om inkopers van promotionele producten niet alleen af te rekenen op het ‘prijsvoordeel’ dat ze realiseren, maar juist op behoud en winst van nieuwe klanten. Ben benieuwd hoe een pitch er dan zou uitzien. Ik weet inmiddels dat 2 distributeurs zich hebben teruggetrokken/niet meedoen aan de Rabobank pitch. En dat is gezien de omstandigheden in mijn ogen helemaal terecht. Je hoeft immers niet mee te doen aan een Pitch… 2022 - nummer 7 - promzvak.nl 89
RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5