PROMZ VAK 01-2022
no t e z Impliva sponsor Nederlandse paviljoen Expo 2020 in Dubai Impliva heeft een speciale paraplu ontwikkeld ten behoeve van het Nederlandse paviljoen op de Expo 2020 in Dubai. Elke bezoeker van de tour door het Nederlandse paviljoen ontvangt deze paraplu waarop een projectie getoond wordt. Dit is een bijzonder spectaculaire ervaring. Bovendien is het een creatief gebruik van een paraplu voor een landenpresentatie van een land waarin we dit product maar al te vaak nodig hebben… The Gift gaat duurzame samenwerking aan met Circular&Co The Gift en Circular&Co slaan de handen ineen voor een duurzamer (kerst)geschenk. Met de circulaire bekers en flessen van Circular&Co en het netwerk van The Gift, wordt het gebruik van single-use plastic en koffiebekers in de branche aangepakt. Door het circulaire ontwerp van de bekers en fles- sen zijn ze 100% recyclebaar. De bekers worden gemaakt van gerecyclede koffiebekers en PET fles- sen. De drinkflessen zijn van PET flessen gemaakt. De producten zijn BPA- en melanine-vrij en hebben een levensduur van 10 jaar. MKB fonds heeft deelname in The Gift en Tastemakers Vanaf november 2020 participeert het MKB Fonds in Tastemakers. In The Gift had de participatiemaatschappij al sinds 2019 een deelname. Op de eigen site van het MKB fonds verwoord men de deelname in Tastemakers als volgt: “Tastemakers is een add-on van participatie The Gift. The Gift is een leverancier van non-food consumentenartikelen aan de kerstpakketten- en relatiegeschenkenhandel. Door samen te gaan kun- nen zij distributeurs bedienen met een compleet assortiment aan zowel food- als non-food consumentenartikelen, kan ‘cross-selling’ gerealiseerd worden en door kennis uit te wisselen kunnen de partners nog beter worden bediend.” Erik Poel, die sinds midden verleden jaar samen met Sander Bakker ook een deelname heeft, zegt dat cross-selling vooral van toepassing is bij het bedienen van nieuwe markten waaronder retail. “In de kerstpakketten- en relatiegeschenkenhandel bedienen wij voor een groot deel dezelfde dis- tributeurs en leren we van elkaar waardoor collectie, processen en service kunnen worden geoptimaliseerd”. In de praktische bedrijfsvoering, het management en directie wijzigt er voor beide bedrijven niets. 86
RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5