PROMZ VAK 01-2022

9 “Duurzaamheid gaat ook over het veranderen van de mindset” Ingrid Verschueren senz° Wat is je verwachting voor dit voorjaar en komende zomer? “Het lijkt erop dat de pandemie ook in 2022 de (promotionele) business zal blijven bepalen, maar zelf ben ik positief gestemd over het voorjaar en de zomer. Sinds de coronacrisis zijn we alle- maal meer gaan wandelen, ongeacht de weersomstandigheden. Dat is goed geweest voor de paraplu. Ik verwacht dat deze trend zich voortzet en dat bedrijven op zoek gaan naar duurzame gifts die mensen stimuleren om naar buiten te gaan.” Wat heb je geleerd van deze crisis? “Ik heb geleerd dat het leven waardevoller is als je plezier hebt in wat je doet, zelfs in een (corona-)crisis, als je een negatieve erva- ring omzet in een positieve. Tijdens de crisis zijn we gaan zoeken naar nieuwe uitdagingen om de kwaliteit en de prestaties van senz° te verbeteren. We hebben onze normen opnieuw getest en daar waar nodig aangepast. De crisis inspireerde ons ook om vooruit te denken, onze droom te blijven volgen. Namelijk: een merk te zijn dat mensen energie geeft, enthousiast maakt en verrast met creatieve innovaties. De samenwerking met onze (business-to-business-)partners maakt het mogelijk om vast te houden aan onze droom. Een crisis leert je hoe belangrijk het is om samen te werken en elkaar te ondersteunen daar waar nodig.” Kun je benoemen wie of wat een belangrijke inspiratie(bron) voor je is (geweest) en waarom? “De oprichters van senz°, Gerwin Hoogendoorn, Gerard Kook en Philip Hess, zijn de afgelopen jaren een belangrijke inspiratiebron voor mij geweest. Het verhaal dat begon met drie vrienden die elkaar ontmoetten aan de TU Delft. Zij zagen het weer nooit als een reden om zich van hun reis te laten weerhouden, maar als een uitdaging om innovatief te zijn. ‘Enjoy the weather’ als inspiratie om door te gaan! Of het nu goed, slecht, warm of koud weer is. Onze ambitie is om inspirerende weerervaringen te creëren die je uitdagen om vooruit te denken, om je prestaties te verbeteren en vooral ‘to enjoy your journey’.” Met welk promotioneel product, relatiegeschenk of promotionele dienst denk je dit jaar onderscheid te kunnen maken? “Uiteraard de duurzame senz° stormparaplu. Wij vinden dat een paraplu geen wegwerpproduct mag zijn, maar een meer sus- tainable product. Senz° is daarmee een statement tegen een vervuilde wereld en voor het nemen van verantwoordelijkheid. Senz° heeft altijd gekeken naar de totale levenscyclus van een product en onderzoek wees uit dat het grootste effect op het gebied van duurzaamheid wordt behaald door de levensduur van een paraplu te verlengen. Daar richten we ons op. De mate- rialen in onze paraplu zijn het meest geschikt voor de taak die ze moeten vervullen. Het gaat dus niet alleen om de milieuvriende- lijkheid van de afzonderlijke onderdelen, maar vooral om de som van die onderdelen. Duurzaamheid brengen in de wereld van paraplu's gaat niet alleen over gerecyclede PET-luifels of bamboe handgrepen, het gaat ook over het veranderen van de mindset.” Waarvoor kunnen ze jou ’s nachts wakker maken? “Mijn werk! De uitdagingen die we tegenkwamen tijdens de overname van het merk gaven me telkens weer energie om door te gaan en nu de overname afgerond is, mag je me zeker wakker maken.” z 2022 - nummer 1 - promzvak.nl 19

RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5