PROMZ VAK 01-2022

TEKST: Supplier en distributeur. Vijf dezelfde vra- gen. Aan een distributeur en een supplier, die van tevoren niet weten wie de ander is die antwoordt. Hoe kijken zij, ieder van- uit hun eigen situatie, naar de branche? In deze aflevering: Chantal Paters (Amigo Promotion) en Ingrid Verschueren (senz°). Wat is je verwachting voor dit voorjaar en komende zomer? “Met de versoepelingen en de daarbij horende uitgelatenheid ver- wacht ik veel van de evenementen die weer doorgang gaan vinden. Ik hoop dat sponsoren alles uit de kast trekken om er in het voorjaar en de zomer iets extra feestelijks van te maken. Datzelfde geldt voor beurzen; als het dan eindelijk weer mag doorgaan, denk ik ook dat exposanten extra uitpakken met cadeaus voor de bezoekers.” Wat heb je geleerd van deze crisis? “Dat het als bedrijf noodzakelijk is om supersnel te kunnen scha- kelen. Wij zagen van de ene op de andere dag alle handel voor beurzen en evenementen wegvallen, maar we hebben ook binnen een week ons assortiment en onze aanpak omgegooid om in te spelen op de veranderende behoeften. Ons motto ‘niets is onmo- gelijk, want er worden ook mensen op de maan gezet’, hebben we meerdere keren kunnen omzetten in mooie acties.” Kun je benoemen wie of wat een belangrijke inspiratie(bron) voor je is (geweest) en waarom? “Mijn collega’s zijn absoluut mijn belangrijkste inspiratiebron. Op momenten dat het lastig wordt, kunnen we altijd even de kop- pen bij elkaar steken. Dan kunnen we een moment lekker klagen, waarna we elkaar motiveren om nieuwe kansen te zien. Dat resul- teert al snel in een brainstorm waarbij creatieve ideeën ontstaan en die zetten we dan vaak direct om in daden. Naast mijn collega’s heb ik mijn inspiratie altijd gehaald uit Simon Sinek. Hij staat vooral bekend om zijn verhaal over de Golden Circle. Start with Why! ‘Waarom doe je wat je doet’, is een heel belangrijke drijfveer en daarna komt pas het hoe en wat. Ik vind het vooral heel belangrijk om plezier te hebben in wat we doen.” Met welk promotioneel product, relatiegeschenk of promotionele dienst denk je dit jaar onderscheid te kunnen maken? “Leuke vraag, maar ik ga natuurlijk niet al onze geheimen prijsge- ven… Het is best lastig om je te onderscheiden op productniveau – we vissen immers allemaal in dezelfde vijver. Als ik dan toch iets zou moeten noemen, is het vooral onze creativiteit en manier van communiceren en samenwerken. We hopen wel hoge ogen te gooien met het aanstaande WK. Daarnaast hebben we een aantal producten waarvan ik met zekerheid kan zeggen dat we daarin dusdanig gespecialiseerd zijn dat klanten ons daarvoor goed weten te vinden.” Waarvoor kunnen ze jou ’s nachts wakker maken? “Met een pasgeboren baby heb ik liever dat ik lekker de nachten door kan slapen…” “Het is best lastig om je te onder- scheiden op productniveau” Chantal Paters Amigo Promotion 18

RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5