PromZ Vak 02-2021

9 Reflects: van generalist naar multi-specialist (advertentie) lijk heeft iedereen zijn eigen design. Maar wij proberen een supplier online zoveel mogelijk zelf te laten invullen. De kleur van de tumbler (allemaal poedercoated), de kleur van de sleeve, van de deksel en ga zo maar door. Tot en met de verschillende manieren om het logo van de eindklant op die tumbler aan te brengen. Die manier van denken vergt nogal wat van je automatisering. En we zijn nog lang niet klaar maar het geraamte staat al wel, en we introduceren bijna elke maand wel weer dit soort toepassingen bij onze producten. Het voordeel is dat we de afwerking en verdeling in eigen huis doen, wat het product weer uniek maakt omdat we snel en in relatief kleine oplagen kunnen leveren. Een concurrent kan natuurlijk denken ‘dit kunnen we ook in China halen’, maar dan moeten de oplages wel heel groot zijn om het prijstechnisch aantrekkelijk te maken.” De kernwaarden van Reflects Na de gewijzigde strategie, kwamen de waarden van Reflects aan de beurt. Allereerst de functionele waarden zoals prijs, product beschikbaarheid, levertijd et cetera. Daarna kwamen de esthetische waarden als logo, lettertypen, website, verpakking en ga zo maar door. Daarna de emotionele waarden en tot slot de ethische waarden met onze ideeën over compliance, sustainability en durability. “Vijf tot tien jaar geleden zei iedereen over die ethische waarden ‘dat hoort bij marketing’, zo stelt Leseberg. “Als het vandaag de dag niet in je bedrijfsvoering zit ingebakken, ga je de strijd verliezen. Dan ben je over vijf tot tien jaar ‘out of business’.” Ook Mombauer denkt dat het verder gaat dan een ‘groen logo’ op je verpakking. “Je ziet in onze wereld nog zoveel greenwashing. Je kunt een prachtig ‘eco logo’ op je verpakking zetten, maar als je er niet voor zorgt dat je ‘schoon’ bent in het gehele productie- en distributieproces, dan klopt er dus iets niet. Wij zijn met Reflects ook nog niet waar we willen zijn, maar binnen drie jaar willen we wat dat betreft voorop lopen in onze branche.” Maximaal 5 productcategorieën Reflects zal in de toekomst maximaal 5 productcategorieën voe- ren onder een eigen merknaam. Op dit moment zijn dat er drie, een vierde zal binnenkort worden toegevoegd. Feit blijft, dat het maximaal aantal producten zo rond die 400 zal liggen. De merken worden vanuit Reflects ondersteund met specialistische salesteams. Retumbler: drinkware Retime: horloges Reeves: electronica Re’98: nog te introduceren merk met classics en nieuwe product ideeën 2021 - nummer 2 – promzvak.nl 29 z

RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5