PromZ Vak 2-2018

6 I N H O U D 46 59 25 Wie zegt wat in dit nummer? <9> Levertijden. ‘Nog sneller leveren? Je kunt beter de verwachtingen managen,’ aldus professor e-commerce Cor Molenaar. Hoe denken de experts in e-commerce en retail over dit issue? En wat is hun advies aan onze industrie? <10> Tussenmeting van PromZ Vak bij distributeurs. In 2017 waren de verwachtingen te hoog gespannen. Voor 2018: optimisme troef! <14> Waar blijft het ‘Europa-gevoel’ van suppliers? Dat vroeg Ton Löbker (Compacon) zich af op zijn jaarlijkse leveranciersdag. <22> In mei is midocean nieuwe stijl van start gegaan. ‘Making it easy to be different,’ aldus directeur Stephen Gibson richting zijn distributeurs. <25> Column Wim van der Mark (Dialoogtrainers.nl): Bij ‘nee’ begint het echte verkopen pas! <29> Supplier versus Distributeur. 5 vragen. Aan Serge Mertens (PF Concept) en Miklos Markovits (Interimage). <36> Waarom noemen zoveel distributeurs, de adviseurs van de eindklanten, bijna alle producten ‘relatiegeschenken’? Hoog tijd dat in het vak overeenstemming ontstaat over de te hanteren terminologie. <39> Rob van Berkom (Deonet), bekend van de usb-sticks: “Je moet als distributeur toch niet het risico willen lopen dat je de eindklant met een virus opzadelt?” <42> 4 & 5 september, De Leveranciersdagen 2018. Motto: Choose to grow! <46> PPP-pagina, geschreven onder verantwoording van het PPP. <51> New ProductZ <52> Fototerugblik PromZ.live <59> NoteZ <61> PPP-ledenlijst <65> 14 42

RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5