PromZ Vak 2-2018

46 U it de Tussenmeting van PromZ Vak over het eerste kwartaal van 2018 (zie pag . 14 e.v.) blijkt o.a. dat de omzetten van distributeurs in de eerste maanden van het jaar zijn gestegen, dat distributeurs tevreden zijn over hun marges en dat opdrachtgevers over ruimere budgetten beschikken. Vorig jaar zette deze trend al in en in 2018 zet hij door. Reden om met vertrouwen vooruit te kijken. Om méér te willen. Om te groeien: de groei-indicatoren zijn positief. “Als je kiest voor groei, ga dan bij jezelf na wat voor jou het beste groeipad is. Wil je groeien door meer te verkopen aan bestaande klanten, of door meer klanten binnen te halen, door andere pro- ducten aan je assortiment toe te voegen, door bij meer of juist minder fabrikanten en suppliers in te kopen, door op een andere manier samen te werken met suppliers, door je te specialiseren of juist meer als generalist te positioneren bij klanten, door te focussen op bepaalde klantsegmenten of specifieke branches? Er zijn tal van mogelijkheden. Een mogelijk antwoord op hoe je zou kunnen groeien kun je vinden op De Leveranciersdagen, door je te laten adviseren door de standhouders en te kijken naar de assortimenten. Een bezoek aan De Leveranciersdagen geeft inspiratie en richting aan je plannen en ideeën. Als je je vak serieus neemt, neem je de tijd om deze vakbeurs te bezoeken,” aldus organisator John Swaab van Het Portaal. TEKST: SABINE DOELMAN Het thema van de vakbeurs De Leveranciersdagen, hét meetingpoint voor suppliers en distributeurs van promotionele producten, dit jaar is ‘Choose to grow!’ Het gaat goed in de branche. Kansen genoeg. Wie ze ziet en pakt heeft de tools in handen om te groeien. Choose to grow! De Leveranciersdagen 2018 Rendement De Leveranciersdagen 2018 vinden plaats op 4 en 5 september. Niet meer in de Jaarbeurs, maar in Expo Houten. De Jaarbeurs is met het High Five-concept gestopt, licht Swaab toe. “Om de tarie- ven voor hallenhuur – en daarmee de prijzen voor de standhuur - nagenoeg hetzelfde te houden, moesten we naar een andere lokatie omzien. Vanaf het begin van De Leveranciersdagen geldt immers dat we voor suppliers en distributeurs een goede vak- beurs willen organiseren met zo laag mogelijke kosten en een zo hoog mogelijk rendement.” Hij vervolgt: “Het belang van nationale beurzen groeit. Grote internationale beurzen worden steeds duurder en het wordt daar voor suppliers steeds lastiger om hun klanten te zien en te spreken. Per exposant heb je minder tijd voor je klanten. Op een nationale vakbeurs als De Leveranciersdagen speelt dat probleem eigenlijk niet: je weet goed hoeveel klanten je kunt verwachten en daar kun je je stand, standbemanning, producten en activiteiten gericht op laten aansluiten. Omgekeerd weet je als distributeur dat jouw accountmensen op de beurs staan en zij tijd hebben om met jou in gesprek te gaan, en dat er voldoende tijd en gelegenheid is om nieuwe partijen te leren kennen, niet alleen uit Nederland, maar er staan ook steeds meer suppliers uit andere Europese landen waar je je licht eens kunt opsteken.

RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5