PromZ Vak 01-2018
2018 - nummer 1 - promzvak.nl 65 no t e z z Wat staat niet in de AVG? Op 25 mei gaat de AVG, de ‘Algemene Verordening Gegevensbescherming’ - de nieuwe privacy-wetgeving – in. Deze nieuwe wet zegt niets over toestemming en e-mail (ook b-to-b),cookies en toestemming, ongevraagd/gevraagd bellen. Dit staat voorlopig nog in Nederland in de Telecommunicatiewet. In 2019 komt er een Europese Verordening, Verordening Privacy en Elektronische Communicatie die dat zal regelen. Op dit moment vinden er nog heftige discussies plaats in Brussel over deze verordening. En voor de fijnproever: ik mag op basis van een gerechtvaardigd belang van iemand zijn/haar gegevens inclusief e-mail vastleggen in mijn CRM, maar als ik het e-mailadres wil gebruiken om naar dat e-mailadres een commerciële bood- schap te sturen dan heb ik voorafgaande toestemming nodig. Hou dit verschil altijd heel goed in het oog. Zie ook het artikel over de AVG op pag. 49 en 51 in dit nummer van PromZ Vak. (mr Alexander J.J.T. Singewald, Singewald Consultants Group, singewald@privacy.nl ) Millennials krijgen graag technologische snufjes Millennials zijn 2,5 keer meer een early adopter van technologie dan andere generaties, zo bleek uit een onderzoek van o.a. het Amerikaanse PPAI (Promotional Products Industry) Research onder millennials in de VS. Meer dan de helft van Amerikaanse millen- nials (geboren tussen 1977 en 2000) geeft zelfs aan te behoren tot de groep mensen die meestal wel bereid zijn nieuwe techno- logie als (een van) de eersten te gebruiken. Vandaar dat ze vooral vallen voor promo- tionele producten die met technologie te maken hebben: speakertjes, usb-sticks, powerbanks etc. Onverhoopt En krijgen ze onverhoopt een item dat ze niet kunnen gebruiken of niet leuk vinden, dan geeft 8 van de 10 millennials dit pro- duct aan iemand anders, zodat de naam van de afzender weer bij een nieuwe groep consumenten onder ogen komt, aldus PPAI. Millennials geven aan best graag promo- tionele producten te ontvangen, de naam van de afzender goed te onthouden en er vaak wel iets mee te doen. De Leveranciersdagen: 4 en 5 september De Leveranciersdagen zijn het netwerkevent voor de promotionele productenbranche. Standhouders zijn suppliers uit Nederland en andere Europese landen. Distributeurs zijn de bezoekers. Eindklanten hebben geen toegang tot deze vakbeurs. Tijdens De Leveranciersdagen presenteren zo’n 150 suppliers en fabrikanten uit twaalf landen hun nieuwste aanbod. Aan het eind van de eerste beursdag vindt het branchefeest Night of the PromZ plaats. Op deze feestelijke wining & diningavond worden eveneens de awards uitgereikt voor de beste suppliers en distributeurs van het jaar. De beurs wordt niet meer gehouden in Utrecht, maar verhuist naar een nieuwe lokatie, namelijk Expo Houten. Doe mee aan de Tussenmeting In april houdt PromZ Vak onder distributeurs in Nederland een zogeheten tussenmeting. Hoe kijken ze terug op het eerste kwartaal van 2018? Zijn ze tevre- den over omzet en groei van de laatste maanden? En hoe kijken ze tegen de komende maanden aan? De Tussenmeting is een ver- volg op het vorig jaar november g ehoud en g ro te j aa r l i j k s e Distributeursonderzoek van PromZ Vak. In het volgende nummer van PromZ Vak publiceren we de belang- rijkste uitkomsten. In opdracht van PromZ Vak gaat marktonderzoek- bureau One Question de online tussenmeting uitvoeren, dus wel- licht wordt u binnenkort benaderd om mee te doen (uiteraard worden alle gegevens en antwoorden ano- niem behandeld).
RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5