PromZ Vak 01-2018

z 2018 - nummer 1 - promzvak.nl 37 8 worden. Dit zal leiden tot herdefiniëring van rollen en posities, zowel bij suppliers als bij distributeurs. Wie krijgt welke plek in de waardeketen en welke kernactiviteiten horen daarbij? Daar moeten we ons op voorbereiden. Ik ben nog maar net begon- nen en hoor over consolidatie, schaalvergroting, partnerships en het Amerikaanse model. Ik moet me er nog verder in verdiepen. Maar wat ik zeker een speerpunt vind voor Giving Europe is om te focussen op samenwerking en het ondersteunen van distribu- teurs zodat ze echt van toegevoegde waarde kunnen zijn richting hun klanten. Ontzorgen dus. Beide partijen moeten doen waar ze het beste in zijn.” Hogeschool Het motto van Giving Europe – we take care – en de klant beschouwen als partner, past hem goed. Hij neemt Akzo Nobel als voorbeeld. “Akzo Nobel is een grote producent van autolakken Wolf Creemers

RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5