PromZ Vak 01-2018
36 ‘Ik leg de focus op het ontzorgen van onze partners’ Wolf Creemers (Giving Europe): TEKST: KARIN SCHAPER Stef van der Velde wilde geen opvolger uit de branche zelf. “Deze branche is weinig ver- nieuwend, en dat ligt voor een belangrijk deel aan de mensen in deze branche,” zei hij bij zijn afscheid als ceo van Giving Europe. De nieuwe ceo, marketeer Wolf Creemers, komt dan ook van buiten de industrie. Met zijn expertise wil hij de ‘we take care’ gedachte verder gestalte geven. T oen Wolf Creemers (45) in contact kwam met de headhunter die de opvolger van Stef van der Velde – voormalig ceo van Giving Europe – zocht, wist hij nog niet om welk bedrijf en welke branche het ging. Pas na het tekenen van een geheimhoudingsverklaring hoorde hij dat het om Giving Europe ging, en daarmee dus de promotionele productenbranche. Heb je dan het gevoel dat je op een andere planeet terecht komt? En voel je je dan een alien als je je vuurdoop krijgt op een vak- beurs als de PSI? Want Creemers’ verleden ligt op heel andere terreinen. Hij heeft heel wat jaren gewerkt in de autoschade- wereld voor Akzo Nobel en was onder meer ook werkzaam bij Boer & Croon, waar hij als strategisch adviseur met een scala aan uiteenlopende bedrijven te doen had, maar niet uit de promoti- onele productensector. Blij Creemers, die in zijn vorige werkzaamheden overigens ook grote vakbeurzen bezocht en zich op de PSI snel thuis voelde, wordt vooralsnog “alleen maar blij” van deze branche. Hij spreekt van een hele leuke tak van sport, die te maken heeft met tal van marketingelementen, en marketing zit in zijn DNA. “Als het goed is verkoop je in de promotionele productensector als supplier via de distributeur aan de uiteindelijke eindklant eigenlijk niet zomaar producten, maar marketingmiddelen voor merktrouw, merkimpressie, relatiemarketing en naamsbekendheid,” stelt hij. Creemers: “Ik ben altijd bezig geweest met business develop- ment en verandermanagement. Daarom voel ik me ook op mijn plek in de relatiegeschenkenbranche, een branche die in ont- wikkeling is en aan het veranderen is. Ook in deze branche zie je de invloed van automatisering en e-commerce steeds groter
RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5