PromZ Vak 01-2018
z 2018 - nummer 1 - promzvak.nl 11 ‘Mijn credo is: kies je klant, bepaal je focus en domineer je markt. Elk bedrijf, en dus ook de distributeur en de supplier, zal duidelijk moeten maken waar zijn toegevoegde waarde ligt.’ (Robin Vogel, Buttonboss Group, pag. 46) ‘Wij zeggen dat het steeds lastiger wordt om vanuit één model iedere klant te bedienen. Daar zijn we op door gaan werken en hebben we klantsegmenten gedefinieerd, niet op omvang maar op behoeften.’ (Ron Boer, Plato Group, pag. 20) ‘Het onderhouden van contacten met je klanten moet in 2018 planmatig en gedisciplineerd uitgevoerd worden via steeds meer kanalen. Mensen krijgen tegenwoordig zo enorm veel informatie dat het steeds moeilijker wordt om jouw plaats in hun breinpositie vast te houden.’ (Wim van der Mark, dialoogtrainers.nl, pag. 29) ‘DISTRIBUTEURS ZOUDEN GEEN ACHTERDOCHT MOETEN HEBBEN OM INFORMATIE TE DELEN MET SUPPLIERS. HET GAAT SUPPLIERS TOCH NIET OM HET PASSEREN VAN DISTRIBUTEURS? HET GAAT OM SAMENWERKING.’ (Wolf Creemers, Giving Europe, pag. 36) ‘Of ik de PSI volgend jaar weer intensief bezoek, weet ik nog niet. Het viel me op dat de PSI een Duitse beurs is waar ook buitenlanders komen, terwijl deze volgens de propositie Europees moet zijn. Ik kreeg niet het idee dat ik alles zag wat Europa te bieden heeft.' (Gilles Heybroek, BrandPremiums, pag. 41) ‘Tenders zijn vaak rigide en spelen zich af op afstand. Wij hebben daarom al vaker tegen organisaties gezegd: hou intake-gesprekken met potentiële leveranciers.’ (Ton Löbker, Compacon, pag. 24) ‘Wij proberen eindklanten te helpen door ze te laten nadenken over hoe ze hun budget besteden. Is het nodig om elk jaar voor zoveel mogelijk items te kiezen? Of is er naast kwantiteit een andere manier waarop ze hun corporate identity kunnen ondersteunen?' (Bert Groenendijk, La Parada, pag. 47) ‘Pas als je een goede balans tussen prijs en kwaliteit weet te presenteren kun je de klant loyaal houden.’ (Ed van Eunen, marketeer, pag. 12) WIE ZEGT WAT IN DIT NUMMER?
RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5