PromZ Vak 04-2017
z 2017 - nummer 4 - www.promz.nl 9 ‘Er kleven wat imagoproblemen aan deze markt. Dat maakt het nog lastig voor de grote suppliers en distributeurs om de consolidatieslag te maken.’ (Ronald van Rijn, Adviesbureau JBR, PromZ Vak 2) ‘Het is een manco dat de hele industrie onvoldoende in staat is om de kracht van het promotionele product uit te dragen.’ (Hans Poulis, IGC International, PromZ Vak 2) ‘Ik begrijp niet dat er distributeurs zijn die zelf importeren en de Brusselse richtlijnen niet kennen, of er lak aan hebben. Ze vormen een serieuze bedreiging voor de branche. Marktleiders moeten opstaan en laten zien hoe het hoort. En daar heb je nou bijvoorbeeld een goede, Europese brancheorganisatie voor nodig.’ (Stef van der Velde, Giving Europe, PromZ Vak 4) (Over de overname van Xindao door Perusa) ‘IK BEN ERVAN OVERTUIGD DAT WE NOG VOLOP KUNNEN GROEIEN. IK WIL LATER NIET HOEVEN DENKEN: NU BEN IK DE DINOSAURUS VAN DE BRANCHE GEWORDEN. OP DEZE MANIER ZIJN WE ZELF IN DE LEAD, MET STEUN VAN EEN KRACHTIGE PARTNER.’ (Albert van der Veen, Xindao, PromZ Vak 3) ‘Distributeurs zullen moeten werken aan het creatief omgaan met (vaak bestaande) promotionele producten. Maar een goede distributeur moet toch, als hij er even over nadenkt met al zijn productervaring, tot boeiende concepten kunnen komen. Vervolgens is het wel zaak om die nieuwe concepten op indringende wijze onder de aandacht van de opdrachtgevers te brengen.’ (Promotiedeskundige Ed van Eunen, PromZ Vak 3) ‘Altijd maar voorop willen lopen is heel vermoeiend. Maar ik zal er nooit spijt van hebben dat ik plezier boven geld verdienen stelde.’ (Rijkus Krabbendam, Krabbendam Concept (eerder Hokra Below the Line), PromZ Vak 2) ‘Missers of problemen komen veel eerder naar boven dan vroeger. Linksom of rechtsom zullen we een betere prestatie moeten neerzetten. In ons vak draait het om drie kernwaarden: gebruik, duurzaamheid, en beleving.’ (Oscar van der Spruit, Intraco, PromZ Vak 4) ‘We werden op de strafbank gelegd. Ik doe dit jaar in Nederland een miljoen minder omzet hoor, huppekee. Mijn klanten hebben me duidelijk gemaakt dat ze het niet eens waren met hoe de dingen gingen. Dat is goed en ik heb er van geleerd. Ik ben kwaad op niemand, maar wel gefrustreerd dat dit me is overkomen.’ (Bas Lensen, Lensen Toppoint, PromZ Vak 4) ‘Vroeger leerde ik in trainingen hoe ik onze productkenmerken moest vertalen naar voordelen voor de klant. Al vele jaren geleden kwam ik er in de praktijk achter dat er helemaal geen voordelen bestonden zolang ik niet wist wat de wensen van mijn klant waren.’ (Wim van der Mark, Dialoogtrainers.nl, PromZ Vak 4)
RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5