PromZ Vak 03-2017

2017 - nummer 3 - www.promz.nl 63 - n i e uws GESCHREVEN ONDER VERANTWOORDING VAN HET PPP Wilt u op de hoogte blijven van wat er in de branche speelt? Word lid van het PPP! Ontdek de voordelen! www.ppp-online.nl ‘Over 5 jaar ziet onze branche er anders uit’ E r kwam tijdens de PPP On Tour sessies een breed scala aan onderwerpen voorbij. Over de hamvraag: ‘Is uw bedrijf Futureproof?’ werd uiteenlopend gedacht. Wel schaarden veruit de meesten zich achter de stelling dat er geen bestaansrecht is, zonder het leveren van toegevoegde waarde. Er verandert al veel en er gaat nog meer verande- ren in de branche. Ketenintegratie, loyaliteit van de klanten en nieuwe online aanbieders, zijn o.a. de veranderingen die werden genoemd. Toegevoegde waarde Het wordt nog belangrijker om je te onderscheiden. Hoe? Daarover bestaan verschillende ideeën. De toegevoegde waarde van het lidmaatschap van PPP moet beter uitgedragen worden. Daarmee kun je, je tenslotte onderscheiden, is een opvatting die op meer- dere plekken tijdens de toer geroepen is. Maar ook keuzes maken in bijvoorbeeld klanten, doelgroepen, specialisaties, online en/of offline aanbieden, is hard nodig. Neerwaartse prijsspiraal Harrie van Heck zegt geen enkele branche te kennen waar zoveel offertes worden gemaakt met zo’n kleine scoringskans. Hierdoor komen we in een neerwaartse prijsspiraal terecht. Dit maakt dat veel bedrijven geleefd worden door hun mail en de waan van de dag. Er blijft een gedeelte van de markt onbenut, doordat we niet voldoende op zoek gaan naar nieuwe klanten. Trots op ons vak Voorstellen maken en orderbegeleiding vraagt kennis, creativiteit en ook veel werk. Maar weet de eindklant dat voldoende? Zijn zij voldoende geïnformeerd over eerlijk zakendoen en de bijbeho- rende certificaten en de risico’s? Vertellen we voldoende over de toegevoegde waarde van het promotionele product? Het imago van onze branche begint bij onszelf. ‘We vertellen te weinig wat we doen, vergeten vaak ons eigen applaus op te halen en mogen best vertellen dat we trots zijn op ons vak’, zei één van de deel- nemers stellig. Wij zijn aan zet PPP-voorzitter Edwin Bouman: “PPP levert al een groot aantal tools die de leden ondersteunt. Er wordt gekeken hoe we deze nog beter over de bühne kunnen krijgen. Het is zonde wanneer leden deze niet gebruiken. Maar ook zal de focus van PPP en het beleidsplan worden aangescherpt op basis van de PPP On Tour Strategie Sessies. Wij zijn aan zet.” Nog geen PPP-lid? Bel met het secretariaat: 088-5700300 website: www.ppp-online.nl Harrie van Heck In juni heeft het Platform Promotional Products (PPP) op vier verschillende locaties de zogeheten PPP On Tour Strategie Sessies georganiseerd. Er kwamen in totaal meer dan 100 branchegenoten op af. Tijdens De Leveranciersdagen 2017 gaf discussieleider Harrie van Heck een samenvatting. 9

RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5