PromZ Vak 03-2017
54 A l jaren hechten opdrachtgevers er aan dat distri- buteurs met originele en creatieve promotionele producten aankomen. Tussen de helft en twee derde van de opdrachtgevers vindt die creativiteit en origi- naliteit belangrijk, zo blijkt uit tabel 1. In het laatste PromZ Opdrachtgeversonderzoek van eind 2016 is aan de opdrachtge- vers gevraagd om aan te geven wat ze nu eigenlijk onder die creativiteit en originaliteit verstaan. Daar kwamen twee groe- pen antwoorden uit naar voren. Enerzijds vinden opdrachtge- vers dat een distributeur creatief en origineel is als hij met de opdrachtgever meedenkt en zijn probleemstelling weet te vertalen in het juiste promotionele product. Anderzijds vinden Wat is een origineel product? En hoe vertel je dat aan de klant? Overtuig hem er ook echt voor te kiezen. Want de klant zegt toch dat hij originaliteit wil? TEKST: ED VAN EUNEN Originaliteit is belangrijk, maar hoe gaan we er mee om? 2013 65% 2014 53% 2015 49% 2016 60% Tabel 1: Belang van creativiteit en originaliteit van de aangeboden producten bij de selectie van een nieuwe distributeur Bron: Opdrachtgeversonderzoeken PromZ Magazine 2013-2016
RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5