PromZ Vak 03-2017
49 z 2017 - nummer 3 – www.promz.nl (advertentie) 9 Zorg dat je gezien wordt Actief en opvallend vragen, eventueel met een pop-up. Bij veel web- sites krijg je na 15 seconden een pop-up aan de onderkant met het aanbod om regelmatig inspirerende artikelen en aanbiedingen te krij- gen. Of 10% korting op de eerste bestelling als je je aanmeldt. Bij mij heeft een pop-up het aantal aanmeldingen bijna verdubbeld. Wat heel slecht werkt is de tekst “aanmelden nieuwsbrief”. Niemand spaart nieuwsbriefabonnementen. Dus je moet een goed aanbod doen om aanmeldingen te krijgen. Elke nieuwsbrief moet een afmeldmogelijkheid hebben. Dat is verplicht. De inrichting van het afmeldproces is behoorlijk bepalend voor de hoeveelheid afmeldingen die je daadwerkelijk krijgt. Zorg dat iemand die op afmelden klikt op een pagina komt met alter- natieven. Bijvoorbeeld met de mogelijkheid nog maar een keer per kwartaal e-mailings te krijgen, of alleen klantcases. Ook de mogelijk- heid van tijdelijk afmelden houdt soms abonnees binnen. Wie beweegt valt op. Mensen krijgen de hele dag door meldingen op hun scherm of schermpje of smartwatch. Meldingen van nieuwe updates, berichten of mail waarvoor zij zich hebben aangemeld. Daar kan ook jouw bericht tussen zitten! Dan moet je natuurlijk wel berichten maken waar je jouw doelgroep mee helpt. Helpen zoals alleen jij je klanten helpt. Een blog of een goed onderbouwde reactie op een artikel van iemand anders. Dan val je op! Niet met marketingpraat of alleen een commercieel aanbod, maar met ideeën en inzichten waarmee jij je klanten helpt. Jouw expertise. Wim van der Mark is specialist op het gebied van copywriting, online mar- keting en commerciële communicatie. Hij is trainer, auteur, columnist, veel- gevraagd spreker en consultant. Vanuit zijn bedrijf Dialoogtrainers.nl. geeft hij praktische trainingen en presen- taties rondom wijzigend kijk- lees- en koopgedrag. Boeken van Wim van der Mark zijn o.a. “Marketing.com 4.0” E-communicatie in praktijk (4e gewijzigde juli 2017), "Overtuigend & Interactief Schrijven" ( 3e gewijzigde druk 2011) en “Een Hoger Rendement met uw Marketing Euro” (2007).
RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5