PromZ Vak 03-2017
z 2017 - nummer 3 - www.promz.nl 39 9 propositie en visie, benadrukt Hokra voor 100% de power van het promotionele product. De jury noemde ook de vakkennis van de mensen bij Hokra als een van de positieve en waardevolle eigen- schappen. Hokra pleit met niet aflatend enthousiasme ervoor om het promotionele productenvak te zien als onderdeel van het marketing- en communicatievak, en focust op de toegevoegde waarde van goed gekozen premiums en relatiegeschenken.’ Vakjury over Maxilia: ‘Enkele highlights: men vindt dat Maxilia een vriendelijke, overzichtelijke site heeft, de producten goed vindbaar zijn, professioneel te werk gaat en gedreven mensen in dienst heeft die weten waar ze over praten. Maxilia weet klanten aan zich te binden, en dat is echt een groot compliment voor een online leverancier. Maxilia krijgt ook waardering voor de prettige relatie die het bedrijf overall met zijn suppliers heeft.’ 4000 stemmen van opdrachtgevers Voor de distributeurs was er een jury samengesteld die voorna- melijk bestond uit suppliers en voor de suppliers bestond de jury grotendeels uit distributeurs. Opvallend was dat de distributeurs niet alleen assortiment, maar zeker ook leveringsbetrouw- baarheid en de marge die men op producten kan maken heel belangrijk vinden in de beoordeling van suppliers. Bij de vakjury voor distributeurs viel het de juryleden op dat online partijen scherp oog hebben hoe grote, succesvolle consumentensites func- tionaliteit, design etc. invullen en de nieuwe ontwikkelingen bij die partijen goed in de gaten houden. Voor het derde achtereen- volgende jaar brachten ook opdrachtgevers (dit jaar rond de 4000) op de speciale votingsite online hun stem uit op hun favoriete full service leverancier en internetdistributeur in onze branche. De In 2003 nam Het Portaal Uitgevers, uitgever van o.a. PromZ Vak en PromZ Magazine, het initiatief voor de vakprijzen voor distributeurs en suppliers. Het PPP ondersteunt de awards al jaren. Het Portaal Uitgevers heeft de vakprijzen in het leven geroepen om het imago van het promotionele productenvak en zijn beoefenaren te verbeteren. Daarnaast hebben de awards tot doel om het vak mede verder te professionaliseren. Belangrijke criteria voor de vakjury bij het toekennen van de award voor de Supplier of the Year zijn assortiment, betrouwbaar- heid, communicatie & presentatie, vakkennis, financiële stabiliteit, accountmanagement en verdere ondersteuning van het handels- kanaal, vernieuwing & innovatie en de voorbeeldfunctie voor de promotionele productenbranche. Belangrijke criteria voor de Leverancier van het Jaar zijn o.a. vernieu- wend, creatief, adviserend, kennis, zichtbaarheid en uitstraling naar de markt, website, financiële stabiliteit, samenwerking met suppliers en aandacht voor MVO. Criteria bij de Best Online Performance zijn o.m. vindbaarheid, functi- oneren en overzichtelijkheid van de website, snelheid van reageren, financiële stabiliteit, assortiment, samenwerking met suppliers en de bijdrage aan de positieve beeldvorming van de promotionele productenmarkt bij eindklanten. De vakjury voor de distributeurs bestond uit Robin Vogel (Buttonboss Groep) Bob Heerius (namens PPP), Michel Hofsté (Araco), Bas Lensen (Toppoint), Marlous Spaven (TIM), Simone Keijzers (Listawood), Karin Schaper (PromZ Magazine/PromZ Vak) en John Swaab (Het Portaal). De jury voor de suppliers bestond naast Schaper en Swaab uit Danielle Kaspers (Robitex), Miklos Markovits (Interimage), Dick Brandwijk (Brandwijk Kerstpakketten/Promo.nl). Edwin Kats (Pinkcube) en Edwin Bouman (namens PPP). Araco Allgifts, IGO, Maxilia Publieksprijzen gingen respectievelijk naar Robitex en MultiGift. De vakjury, die 15 bedrijven nomineerde voor Leverancier van het Jaar en 10 internetdistributeurs voor Best Online Performance, is in de laatste ronde doorslaggevend voor de uitkomst, maar de stemmen van de overige suppliers (die via een stemformulier hun stem konden uitbrengen op de genomineerde distributeurs) en de stemmen van de opdrachtgevers telden (in een evenwich- tige verhouding) in de eindronde zwaar mee. Bij de beoordeling van de suppliers bepaalden de stemmen van de vakjury en die van de overige distributeurs (via een bepaalde sleutel) de win- naars. Distributeurs konden ook via een speciaal stemformulier hun stem uitbrengen op de genomineerde suppliers.
RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5