PromZ Vak 02-2017

8 I N H O U D Wie Zegt Wat in dit nummer? <11> Vissen in elkaars vijver. Partijen nemen elkaars rollen over. Suppliers fungeren – ook – als distributeur en omgekeerd. Deze ontwikkeling is niet nieuw, maar lijkt nu in snel tempo door te zetten. En: meer dan 10% omzetstijging voor distributeurs in het eerste kwartaal van 2017, blijkt uit de ‘Tussenmeting 2017’ die in opdracht van PromZ Vak in april door onderzoekbureau One Question werd uitgevoerd.  <12> Vergelijking met andere Europese landen: Nederlandse distributeurs doen ‘t beter!  <21> Waar zijn ze gebleven? Rijkus Krabbendam over het leven na Hokra.  <23> Nederland is weer een distributeur rijker , en wel een die zich op multina- tionals richt. Hans Poulis zoekt ze op met IGC International.  <27> Wat komt er allemaal kijken bij een overname?  <32> Bas Zeegers (MOB) over de vraag of digitaal printen in de promotionele produc- tenbranche de toekomst is?  <35> Olivier Claeys (Screen Group): ‘Wij gaan niet naar de eindklant!’  <39> De Leveranciersdagen, het meetingpoint voor suppliers en distributeurs van pro- motionele producten, heeft dit jaar een nieuw motto: the only way is up! De branche kijkt positief vooruit.  <44> De grote bazen van nu behoorden ooit tot de jonge generatie die het ging maken. Ze hadden hun eigen opvattingen over hoe ‘de dingen’ anders en beter konden. PromZ Vak vraagt zich af hoe het zit met de huidige young professionals in de branche. < 48> PPP-nieuws, geschreven onder verantwoording van de branchevereniging. < 55> New ProductZ <56> NoteZ <65> Fotoverslag PromZ.live <70> PPP-ledenlijst <73> 23 32 44 39 48

RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5