PromZ Vak 02-2017
2017 - nummer 2 - www.promz.nl 69 no t e z z Nieuwe magazijnen voor The One Towelling Wegens de groei van The One Towelling heeft het merk moeten uitbreiden naar een externe locatie in Moerdijk met circa 12.000 m² ter beschikking. Ook dit jaar is er een nieuwe voorraadlocatie in Spanje bij gekomen. Ook bij internationale afnemers groeit het merk. Een groot aan- tal landen heeft inmiddels een dealer en/of verkooppunt, laat BQS weten. Op dit moment is The One Towelling geïntroduceerd in o.a. Rusland, China, Curaçao, Aruba en Denemarken. (Advertentie) Albert van der Veen (Xindao): ‘Branche mag sustainability wel ‘ns wat sneller oppakken’ “Als er één branche niet het toonbeeld is van duurzame producten, is het de promotionele industrie wel. Albert van der Veen, CEO van Xindao – groothandel in promoti- onele artikelen – is de eerste om dat toe te geven. Juist daarom timmert hij hard aan de weg om van Xindao een uitzondering te maken.” Zo begint het interview van MVO Nederland, gepubliceerd op hun site, met Albert van der Veen van Xindao. Wij vroegen Van der Veen of hij hiermee niet zijn collega’s, en de branche van promotionele producten in het algemeen, tekort doet. Hij rea- geert als volgt: “Wat ik in het interview zeg en altijd heb gezegd, is dat in de wereld waarin we vandaag leven het een noodzaak is om circu- lair te gaan worden en iedereen zijn bijdrage moet gaan leveren en verantwoordelijkheid moet gaan nemen als persoon en als bedrijf om deze verandering te ondersteunen door sustaina- ble te denken. Ik val hier toch niet ons vak of onze collega’s mee aan? Niemand in onze industrie zal toch zeggen dat de producten die wij allemaal verkocht hebben de afgelopen 30 jaar allemaal zo functioneel zijn geweest en hebben bijgedra- gen aan het milieu? De meeste van de producten die wij met z’n allen verkopen en hebben verkocht zijn over het algemeen allemaal producten die zeer snel eindigen in de la, kast of bij het vuilnis. Laten we er dan met z’n allen voor zorgen dat ook wij als industrie verantwoordelijkheid nemen om een bijdrage te leveren aan noodzakelijke verandering die nodig is om over 100 jaar nog steeds 1 gezonde wereld te hebben.” “Dit is niet makkelijk, daar ook de eindklant prijsgevoelig blijft en uiteindelijk nog steeds eerder voor prijs gaat dan voor sus- tainability. Maar ik durf wel te zeggen dat wij als industrie in z’n algemeenheid wel heel langzaam de circulaire kant op gaan en er weinig suppliers zijn die echt proberen met een visie, keuzes te maken om hun assortiment zo sustainable mogelijk te maken zodat de eindklant geen keuze meer heeft om voor een goedkoper, niet sustainable product te kiezen.”
RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5