PromZ Vak 02-2017
z 2017 - nummer 2 - www.promz.nl 11 ‘Het vak is veranderd in die zin dat alleen het product niet meer genoeg is. Wat mij betreft mag er best meer bewustzijn komen van de waarde van het promotionele product.’ (pag. 49, Justin van Velsen, Mid Ocean Brands) ‘Het is een manco dat de hele industrie onvoldoende in staat is om de kracht van het promotionele product uit te dragen.’ (pag. 29, Hans Poulis, IGC International) ‘Capaciteit is een probleem. En textiel decoreren is een ambacht. Het is een heel andere techniek dan het bedrukken van een pen. De branche zal er gezamenlijk een oplossing voor moeten vinden.’ (pag. 41, Olivier Claeys, Screen) ‘Ontplooi activiteiten voor de brancheorganisaties. Het is vaak ondankbaar werk dat ook nog eens niet direct geld oplevert, maar het levert je wel heel veel wijsheid op. En vrienden voor het leven...’ (pag. 25, Rijkus Krabbendam, Krabbendam Concept, Art & Projectmanagement) ‘Wat betreft de Europese organisatie: het initiatief is goed, denk ik, maar deze markt is nog steeds te gefragmenteerd en niet op een niveau dat men samen wil en kan werken. We krijgen gewoon de handen niet op elkaar.’ (pag. 47, Bas Lensen, Lensen Toppoint) WIE ZEGT WAT IN DIT NUMMER: ‘Er kleven wat imagoproblemen aan deze markt. Dat maakt het nog lastig voor de grote suppli- ers en distributeurs om de consolidatieslag te maken.’ (pag. 32, Ronald van Rijn, Adviesbureau JBR) ‘Na mijn studie Internationale Groothandel werkte ik acht jaar bij een distributeur van promotionele artikelen. Er volgde een tussenpoos van vijf jaar in de sportkle- dingbranche. In 2015 kwam ik bij Lensen Toppoint. Mijn terugkeer in de branche voelde als thuiskomen.’ (pag. 53, Laura Jochems, Lensen Toppoint) ‘ER ZIJN WEINIG SUPPLIERS DIE ECHT PROBEREN MET EEN VISIE, KEUZES TE MAKEN OM HUN ASSORTIMENT ZO SUSTAINABLE MOGELIJK TE MAKEN ZODAT DE EINDKLANT GEEN KEUZE MEER HEEFT OM VOOR EEN GOEDKOPER, NIET SUS- TAINABLE PRODUCT TE KIEZEN.’ (pag. 69, Albert van der Veen, Xindao)
RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5