PromZ Vak 01-2017
70 no t e z Brepols breidt assortiment uit De Belgische uitgeverij Brepols staat bekend om zijn uitgebreide aanbod aan agenda’s. Maar ondertussen is het Turnhoutse familiebedrijf uitgegroeid tot een leverancier van papier-, leder- en schrijfwaren. Nadat half 2016 het assortiment in de Benelux al was verbreed met de luxe schrijfwaren van Cross en Sheaffer, is Brepols vanaf februari 2017 wereld- wijd de licentiehouder geworden van het lederwaren merk Maverick Steer & Cowhide.De hoofdmarkten voor Brepols zijn de Benelux en Frankrijk, zowel via het retail als het b-to-b kanaal. Voor Nederland heeft Brepols een overeenkomst voor Cross en Sheaffer met Brepo. Zij leveren qua bedrukking een extra toegevoegde waarde, aldus Brepols. Fluid Branding nu ook in Amsterdam Fluid Branding, distributeur van promotionele producten in Engeland, heeft zijn eerste Europese kantoor in Amsterdam geopend. Fluid Branding wil verder groeien in Europa. Daartoe is Amsterdam, waar veel bedrijven hun Europese hoofdkantoren hebben, een prima locatie, aldus het team achter het bedrijf. Gert-Jan Sentel (midden op de foto) is benoemd tot sales director van Fluid Branding in Amsterdam. Hij heeft vele jaren ervaring opgedaan bij diverse distributeurs van promotionele producten in Nederland, België en het Verenigd Koninkrijk. Fluid Branding, dat in Engeland is onderscheiden met een award voor Leverancier van het Jaar 2016, werkt(e) onder meer voor opdrachtgevers als American Airlines, Time Magazine en het whiskymerk Glenfiddich. Alibaba belangrijke sponsor van IOC Het Chinese internetbedrijf Alibaba is een van de belangrijkste sponsoren van de Olympische Spelen geworden. Het bedrijf heeft een contract met het Internationaal Olympisch Comité (IOC) getekend tot en met de Spelen van 2028. Alibaba wordt de officiële partner van het IOC voor alle e-commerce-activiteiten en digitale toepassingen in de 'cloud'. Daarnaast gaat het bedrijf zijn expertise delen bij het opzetten van de Olympische zender voor het Chinese publiek. Financiële details zijn niet bekendge- maakt, maar grote sponsoren, zoals Coca-Cola en McDonald's, betalen het IOC zo'n 100 miljoen dollar per cyclus van vier jaar met daarin één keer de Zomer- spelen en één keer de Winterspelen. De volgende drie edities vinden overi- gens ook nog eens in Azië plaats, 2018 in Pyeongchang, 2020 in Tokio en 2022 in Peking. Digitale wereld “In deze digitale wereld heeft Alibaba een unieke positie om het IOC te helpen bij de Olympische agenda 2020 en de toekomst van de olympische beweging, “ aldus IOC- voorzitter Thomas Bach. Jack Ma, de oprichter van Alibaba, stelde trots te zijn te mogen bijdragen aan de Olympische agenda. “We zullen onze ervaring met jonge gebruikersgroepen inzetten om meer jonge mensen te ver- binden aan de Olympische beweging,” aldus bestuursvoorzitter Daniel Zhang aan.
RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5