PromZ Vak 01-2017
z 2017 - nummer 1 - www.promz.nl 11 ‘Er zijn steeds meer leveranciers die niet meer het hele spectrum willen bedienen, maar zich gaan focussen op bepaalde groepen.’ Ron Boer (Plato Groep), pag. 23 ‘Een proactieve houding mag ook best een voorwaarde zijn. Om als distributeur te kunnen groeien, heb je nieuwe klanten nodig. Je kunt niet groeien van alleen je bestaande klanten.’ Stef van der Velde (Giving Europe), pag.13 ‘In mijn tijd waren toch wel de suppliers aan de bal en bepaalden zij als het ware wat de distributeurs moesten doen. Nu zijn een ADM, een Gemaco of een Brand Addition, bijna net zo groot en invloedrijk als de grote suppliers van tien jaar geleden.’ Erik Jan Schimmel (PSL Europe), pag. 41 ‘Ik geloof niet dat een te afwachtende houding van distributeurs een rol speelt bij het dalen of gelijk blijven van de omzet. Het zit ‘m er volgens mij meer in dat de bewuste groep nog niet weet welke strategie de daling kan ombuigen.’ Bas Lensen (Lensen Toppoint), pag.15 ‘Het gaat niet alleen om de verkoop van je onderneming, maar vooral ook om het creëren van een toekomst. Ik geloof alleen dat je succesvol kunt zijn als je complementair bent aan elkaar en met elkaar een bredere marketing krijgt. Verkopen aan of fuseren met een bedrijf dat hetzelfde doet, dan heb je alleen méér van hetzelfde en dat is in ons vak zeker geen lang leven beschoren.’ Ton Löbker (Compacon), pag. 23 WIE ZEGT WAT IN DIT NUMMER: ‘Ik was teveel bezig een mooie organisatie neer te zetten. Achteraf gezien was de leukste tijd de periode waarin we met 6 à 7 man waren. In plaats van een grotere organisatie te wor- den had ik veel eerder moe- ten inzetten op continuïteit en exclusiviteit.’’ Hidde Proost, pag. 31 ‘In de branche wordt het zakendoen steeds meer datagedreven. Het buikgevoel verdwijnt naar de achtergrond. Ook de gesprekken met klanten ver- lopen meer datagedreven. Al onze salesmensen hebben hun eigen digitale tool bij zich.’ Serge Mertens (PF Concept), pag. 37 ‘WAT WE NODIG HEBBEN ZIJN BINDENDE EN UITVOERBARE WETTELIJKE KADERS VOOR GLOBAL TRADE, EN DIE GAAN OOK DE PROMOTIONELE PRODUCTENINDUSTRIE AAN. WANT ER BESTAAT IMMERS NIET ZOIETS ALS EEN ‘UNCOUPLED’ PROMOTIONAL PRODUCT PLANET.’ Michael Freter (PSI), pag. 49
RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5