PromZ Vak 04-2016

54 z 9 D e branche van premiums, relatie- en eindejaarsge- schenken is een dynamische en creatieve branche. In de nieuwe opzet PromZ.live kunnen exposanten die eigentijdse dynamiek en creatieve atmosfeer overbrengen en kunnen bezoekers die (ook letterlijk) ervaren. Op PromZ. live kunnen bezoekers (de professionals uit het bedrijfsleven, overheden en non-profit sector) kennis maken met een uiteen- lopend scala aan facetten van promotionele producten, rela- tiegeschenken, loyalty en actiemarketing. Zo is er ruimte voor demonstraties, workshops en tentoonstellingen. De seminars krijgen de vorm van een ‘silent disco’ in een speciale lounge. Interactie “De laatste jaren zien we steeds meer jonge(re) inkopers en mar- keteers naar onze beurzen komen. De doelgroep verjongt zich, en dat is goed voor de toekomst van de branche en de spelers in die branche. Het Portaal wil distributeurs het podium geven dat past bij de millenials van de huidige ‘werkvloeren’ en de jongere generaties die er aan komen. De generaties voor wie delen, interactie en beleving kernwoorden zijn. PromZ.live spoort bezoekers aan om actief deel te nemen aan het evenement, en kennis en ervaring op een speelse manier op te doen en uit te wisselen,” vertelt Swaab. Hij vervolgt: “Ahoy Rotterdam past bij hun lifestyle. Deze jonge professionals associëren Ahoy meer met een festival dan met een vakbeurs, en die beleving willen we overbrengen, terwijl we in feite wel een vakbeurs neerzetten. Ook kunnen we in Rotterdam “Wegens succes vernieuwd. We gaan ervan uit dat de som meer is dan het geheel der delen. De drie beurzen PromZ Event, Je Klant in Beweging en RelatieZ gaan in 2017 op in PromZ.live. Op een nieuwe locatie en nieuwe data: Ahoy Rotterdam, 10 en 11 mei,” aldus organisator John Swaab van Het Portaal. ‘Festivalbeleving is een speerpunt’ TEKST: SABINE DOELMAN John Swaab (Het Portaal Uitgevers): Nieuw: PromZ.live in Ahoy meer bezoekers verwachten uit het zuiden van het land en uit de sterk groeiende regio Groot Rotterdam.” Breder evenement PromZ.live wordt een breed opgezet evenement, onder meer door de integratie van de vakbeurs voor eindejaarsgeschenken/ relatiegeschenken RelatieZ en een grotere rol voor het vakge- bied actiemarketing, waarvoor afgelopen jaar tijdens PromZ Event een pilot werd gedaan met de actiemarketingbeurs Je Klant in Beweging (ism vakvereniging Demeter). In totaal krijgt PromZ.live 6 special interest segmenten: de gadgetzone, de specialistenstraat, het BrandZ Pavilion, het machi- nepark, de seminarlounge en het actiemarketingplein. Participeren Swaab: “Met het machinepark en de demonstraties willen we inkopers ter plekke laten zien wat er wel en niet kan met decore- ren en bedrukken, iets wat een product specifiek tot een premium of relatiegeschenk maakt. Veel inkopers missen die kennis. Wij denken dat het goed is om wat van die kennis, en de mogelijk- heden op dat gebied over te brengen, ze dat live te laten zien en ze - op sommige onderdelen – letterlijk te betrekken en te laten participeren. Wat komt er allemaal bij kijken en wat kan een distributeur op dit vlak voor de eindklant betekenen? Hoe meer kennis inkopers van dit vak krijgen, hoe meer ze de toegevoegde waarde en rol van distributeurs zien.” Meer informatie bij Het Portaal, 075 – 6475747. LIVE prom

RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5