PromZ Vak 04-2016
z 2016 - nummer 4 - www.promz.nl 31 8 Je was al een keer weggegaan bij Jurjen de Vries, later heb je het bedrijf weer terug gekocht. Waarom? Nadat ik eind 2005 vertrokken ben bij Jurjen de Vries ben ik terecht gekomen in de uitzendwereld van slagers. Hier ben ik de eerste anderhalf jaar bezig geweest om de organisatie weer op de rails te zetten. Dat is gelukt. Maar meestal begin ik mij na een jaar of acht te vervelen in een organisatie, welke dan ook. Mijn karakter brengt met zich mee dat ik in een veranderende omgeving bezig moet zijn. Ik ben niet geschikt voor herhalingen. En dat begon de situatie te worden in het slagers-uitzendvak; de spanning was er een beetje af. En toen werd ik in september 2009 gebeld of er interesse was om het net failliet gegane Jurjen de Vries over te nemen. Dat was twee weken later al een feit. Ik had een leuke tijd gehad bij Jurjen de Vries, en die tijd was voor mijn De branche kent Bert Finke vooral van Jurjen. Nu doet hij ‘niets’. Finke kijkt terug, o.a. op “de betrekkelijke lichtzinnigheid van het promotionele productenvak”. TEKST: KARIN SCHAPER ‘Het gaat altijd om het persoonlijke contact’ Bert Finke: Waar zijn ze gebleven? gevoel nog niet afgelopen was toen ik er vertrok. Daar komt nog bij dat in het slagers-uitzendvak marketing niet echt belangrijk was, dat is heel anders in de wereld van de relatiegeschenken. Bij Jurjen de Vries was ik daar veel mee bezig en dat trok weer. En dan ben je in 2009 weer terug, na er eerst viereneenhalf jaar te hebben gewerkt. Waarom heb je daarna Jurjen toch weer verkocht? Als je het vorenstaande leest is dat meteen duidelijk. De peri- ode van zeven tot acht jaar in de relatiegeschenkenwereld zat er op. En in het slagers-uitzendvak zat ik inmiddels bijna tien jaar. Normaliter stormde ik dan meteen van de ene wereld in de andere wereld. Maar nu heb ik besloten dat anders aan te pak- ken. In de loop der jaren word je hopelijk een stukje wijzer en
RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5