PromZ Vak 04-2016
z 2016 - nummer 4 - www.promz.nl 11 ‘Het is goed om meer openheid te creëren over hoe we zaken doen, maar er kan veel beter. Wat mij betreft bijvoorbeeld met de komst van een standaardnorm voor een MVO- audit voor fabrieken. Dat is goed voor de professionele uitstraling van de branche naar de klant toe, maar ook richting China om te laten weten wat we willen. Iedereen is erbij gebaat als er meer uniformiteit heerst.’ Miklos Markovits (Interimage) ‘Er zijn ook steeds meer distributeurs die de landsgrenzen oversteken, met name de internetdistributeurs. Het wordt heel interessant om te zien hoe de leveranciers hier in de toekomst mee om zullen gaan.’ Diederik de Koning (Gift Campaign) ‘De markt is klaar voor consolidatie, zeker ook aan de kant van de toeleveranciers. We richten ons wat dat betreft op onze core business, en kijken naar overnames van kleine(re), al dan niet, gespecialiseerde suppliers. Er is al een shortlist.’ Rutger de Planque en Stephen Gibson (MOB) ‘DE OPENHEID EN HET OPSCHUIVEN VAN SUPPLIERS RICHTING EINDKLANTEN IS EEN ONOMKEERBARE TREND, KIJK OOK MAAR NAAR WAT DE PSI DOET MET HET TOELATEN VAN EINDKLANTEN OP DE LAATSTE BEURSDAG. IK DENK DAT DE VRAAG ERNAAR IN TOENEMENDE MATE VANUIT GROTE EINDKLANTEN GAAT KOMEN, EN OP EEN GEGEVEN MOMENT IS DAT NIET MEER TE HOUDEN, OF JE NU VOOR OF TEGEN BENT.’ Gilles Brunin (L-Shop Nederland) ‘B2B e-commerce gaat steeds meer op B2C e-commerce lijken. De grote spelers in B2C veranderen de eisen van de klant. Simpel gezegd: (zakelijke) klanten willen steeds gemakkelijker en sneller zaken doen. Veel online aanbieders zullen daar niet in mee kunnen waardoor er minder aanbieders over blijven. In een dergelijke marktvorm is het belangrijk dat je iets speciaals te bieden hebt waardoor je onderscheidend bent.’ Edwin Kats (Pinkcube) ‘Er is sprake van een bepaalde onderzoeksplicht voor importeurs en distributeurs. En van verzoe- ken om een product na te maken gaan natuurlijk alle alarmbellen rinkelen!’ mr Alexander Singewald (Singewald Consultants Group) ‘Wat we belangrijk vinden voor Compacon vinden we ook belangrijk voor onze branche. Ik denk dat we met elkaar moeten blijven werken aan het imago en de kwaliteit van onze branche omdat dit ons en onze klanten ten goede komt. We zijn tenslotte een serieuze bedrijfstak waar veel geld in omgaat en die ook een belangrijke rol speelt in de communicatiemix van onze klanten.’ Ton Löbker (Compacon) ‘AANDACHT VOOR DUURZAAMHEID KAN ALTIJD BETER, ZEKER NU WE EEN TRUMP-TIJDPERK IN GAAN.’ Helga Nederhoed (Green Earth Products), pag. 35
RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5