PromZ Vak 04-2016

10 ‘Het thema prijs moet uit het denkpatroon verdwijnen. Creëer andere verkoopargumenten.’ Bas Lensen (Lensen Toppoint) ‘Bij partijen buiten de branche zie ik meestal nul creativiteit. Of generalisten duidelijker moeten laten zien wat ze doen? Ja, maar het is lastig om een nieuwe klant te laten zien wat je precies hebt en kunt. Goed contact is cruciaal.’ William Schildwacht (ZaaKado), pag. 23 ‘Doe waar je goed in bent.   Durf keuzes te maken.   Laten we met elkaar   de branche op niveau houden.’ Charèl Nijhuis (Araco) ‘Ik denk niet dat klanten meer service vragen. Wel zijn de levertijden aanzienlijk korter, al roept de branche dat vooral over zichzelf af door te schermen met de belofte dat alles binnen 48 uur bedrukt geleverd wordt.’ Joop van Veelen (ProComm) ‘Ik begrijp wel dat het meer indruk maakt op je buurman als je zegt dat je morgen naar Hong Kong vertrekt dan naar Winschoten, maar waarom laten distributeurs de import van promotionele producten niet gewoon over aan de groothandel? Zijn die distributeurs slim bezig?’ Peter van der Vliet (voorheen PPP-voorzitter) WIE ZEI WAT IN 2016? ‘Weet een distributeur wat een klant níet bij hem koopt? Marktcijfers zijn daarover niet voorhanden. Wijn, uitstapjes, tegoedbon- nen en merkartikelen die klanten elders inkopen: het telt ongetwijfeld flink op.’ Allard Frederiks (PromZ Vak) ‘Zeg niet alleen dat je iets nieuws hebt, maar leg ook uit wat er nou precies nieuw aan is en hoe leuk dat is voor de relaties van de opdrachtgever. Schroom niet om in dat verband ook reeds jaren gevoerde pro- ducten onder de aandacht te brengen, want ook die kunnen nog steeds heel origineel zijn. De sleutel ligt niet in het vinden van steeds weer nieuwe producten maar in de communicatie over je assortiment.’ Ed van Eunen (promotie-expert) ‘EINDKLANTEN ZULLEN STEEDS MEER VRAGEN OM SUSTAINABILITY EN UITEINDELIJK ZULLEN OVERHE- DEN HET AFDWINGEN. WE HEBBEN EEN GROTE VERANTWOORDELIJK- HEID VOOR DE AARDE. DAT IS DE VERANTWOORDELIJKHEID VAN IEDER BEDRIJF. HET IS NIET IETS WAARMEE WE ONS IN ONZE MARKE- TING WILLEN ONDERSCHEIDEN.’ Albert van der Veen (Xindao) ‘De productenbranche is geen trendsetter, hoewel we dat onszelf graag wijsmaken. We volgen de ontwikkelingen van de retail met leuke gadgets en die van innovatieve bedrijven als het gaat om producteigenschappen.’ Bert Finke (voorheen Jurjen), pag. 31 ‘Distributeurs vragen zich af of die productcompliance en certificaten wel echt nodig zijn, of dat suppliers dat maar gebruiken als verkooptrucje. Echt niet, het is een must.’ Jesse Wattimury (Giving Europe), pag. 41

RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5