PromZ Vak 03-2016

z 2016 - nummer 3 - www.promz.nl 15 is. Dat neemt niet weg dat we opnieuw erg trots zijn dat we de award voor “Best Online Performance” winnen.” Dat je hem voor de tweede keer wint, wat zegt dat over Pinkcube? EK: “Wij hebben een bijzondere bedrijfscultuur. Wij willen voorop blijven lopen, online de beste zijn. Wij zijn een e-commerce bedrijf at heart, dat maakt ons anders. Wij willen het de klant gemakkelijker maken, dat is waar we ons bed voor uitkomen. We staan dit jaar opnieuw in de Deloitte Fast 50, daarmee behoren we het tweede opeenvolgende jaar tot de vijftig snelst groeiende technologiebedrijven van Nederland. Dat zegt zeker iets over ons, namelijk dat we lekker bezig zijn.” Wat betekent de award voor jou en je team? EK: “Dat we deze award voor de tweede keer winnen is het beste compliment dat we op de juiste weg zijn.” Wat kunnen we het komende jaar van Pinkcube verwachten? EK: “We zijn hard bezig met nieuwe ontwikkelingen. Mensen in de branche zullen ons kennen van de 50 losse webshops, maar heel snel gaan we over op een one-domain-strategy. Dit past beter in onze toekomstvisie en bovendien biedt dat verschillende voordelen om onze naamsbekendheid verder uit te bouwen.” Welk advies zou je voor het komende jaar willen meegeven aan suppliers? EK: “Ook voor suppliers is het belangrijk mee te gaan in technolo- gische ontwikkelingen. Dan heb ik het zowel over druktechnieken als technische ontwikkelingen die het proces kunnen versnellen. Degenen die daar in mee kunnen zijn degenen die in staat zijn onderscheidend vermogen te creëren.” Welke belangrijkste ontwikkeling maakt de branche nu door? EK: “B2B e-commerce gaat steeds meer op B2C e-commerce lij- ken. De grote spelers in B2C veranderen de eisen van de klant. Simpel gezegd: (zakelijke) klanten willen steeds gemakkelijker en sneller zaken doen. Veel online aanbieders zullen daar niet in mee kunnen waardoor er minder aanbieders over blijven. In een dergelijke marktvorm is het belangrijk dat je iets speciaals Vakjury De vakjury bestond uit Robin Vogel (Buttonboss Group), Edwin Bouman (WOT-P en voorzitter PPP), Ron Boer (Clipper/IGO Post), Arthur Strijbos (PSL Europe), Martin de Winter (Hokra), Hans Janssen (voormalig direc- teur van Het Portaal) en Karin Schaper (PromZ Magazine/PromZ Vak). De juryleden willen er, zoals altijd, nadrukkelijk op wijzen dat wanneer hun bedrijven ter sprake kwamen, zij zich onttrokken aan alle discussies om geen invloed te kunnen uitoefenen op de uitslag. 8 Belangrijke criteria Belangrijke criteria voor de jury bij het toekennen van de award voor de Supplier of the Year zijn assortiment, betrouwbaarheid, communicatie & presentatie, vakkennis, financiële stabiliteit, account- management en verdere ondersteuning van het handelskanaal, vernieuwing & innovatie en de voorbeeldfunctie voor de promoti- onele productenbranche. Belangrijke criteria voor de Leverancier van het Jaar zijn o.a. vernieu- wend, creatief, adviserend, kennis, zichtbaarheid en uitstraling naar de markt, website, financiële stabiliteit, samenwerking met suppliers en aandacht voor MVO. Criteria bij de Best Online Performance zijn o.m. vindbaarheid, func- tioneren en overzichtelijkheid van de website, snelheid van reageren, financiële stabiliteit, assortiment, samenwerking met suppliers en de bijdrage aan de positieve beeldvorming van de promotionele produc- tenmarkt bij eindklanten. te bieden hebt waardoor je onderscheidend bent of je moet je marketing en reclame goed op orde hebben!” Bas Lensen – Lensen Toppoint Waarom is Lensen Toppoint een terechte winnaar? BL: “Omdat wij de laatste jaren ontwikkeling hebben laten zien in klantbenadering, product portfolio en sustainability. De klanten waarderen onze no nonsens benadering en weten dat wij eerlijk en betrouwbaar zijn.”

RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5