PromZ Vak 03-2016
14 Awards voor Lensen Toppoint, Araco, Compacon en Pinkcube bewondering voor hoe Compacon ’t doet en zijn nek durft uit te steken, óók richting opdrachtgevers. Men noemt Compacon o.a. deskundig, servicegericht en creatief. Compacon is een ambassa- deur voor het vak door zijn inzet voor verdere professionalisering, niet alleen bij opdrachtgevers, maar ook door suppliers en col- lega’s scherp te ‘houden. Met name ook de aandacht voor CSR en ‘de nieuwe duurzaamheid’ CSV wordt genoemd. Pinkcube heeft in een paar jaar tijd een stevige plaats weten te veroveren op het gebied van internetverkopen van promotionele producten. Een rijzende ster. Kwalificaties die men toeschrijft aan Pinkcube zijn o.a. een vakmatige uitstraling en performance rich- ting opdrachtgevers, dynamisch, goed assortiment: ze weten de aandacht naar zich toe te trekken en vast te houden. VRAGEN AAN DE WINNAARS Ton Löbker - Compacon Waarom is Compacon een terechte winnaar? TL: “Ik denk omdat we constant werken aan kwaliteit en professi- onaliteit. We besteden veel aandacht aan onze maatschappelijke verantwoordelijkheid, investeren continu in onze organisatie en mensen en blijven innoveren om voor onze klanten een nog betere partner te zijn. Daarom blijft wat we doen ook zo leuk, omdat we constant in beweging zijn.” De jury noemt ook jullie inzet voor verdere professionalisering van collega’s en suppliers. Wat kun je daarop zeggen? Hoe nodig vind je dat? TL: “Wat we belangrijk vinden voor Compacon vinden we ook belangrijk voor onze branche. Ik denk dat we met elkaar moeten blijven werken aan het imago en de kwaliteit van onze branche omdat dit ons en onze klanten ten goede komt! We zijn tenslotte een serieuze bedrijfstak waar veel geld in omgaat en die ook een belangrijke rol speelt in de communicatiemix van onze klanten. Hoe meer collega's en suppliers deze professionalisering onder- steunen, aandacht geven aan kwaliteit en CSR, hoe beter wij en onze klanten er met elkaar van kunnen profiteren! En dat is belangrijk voor een gezonde toekomst!” Je kunt zelfs zeggen dat Compacon de eindklant professionaliseert, bijvoorbeeld met jullie aandacht voor MVO, CSR en uiteraard CSV wat jullie promoten . TL: “Ik weet niet of we durven te zeggen dat we de eindklant professionaliseren met onze aandacht voor MVO, CSR en CSV. Deze aandacht komt meer uit onze overtuiging dat ons bedrijf niet alleen draait om het maken van winst, maar ook verantwoor- delijkheid heeft voor maatschappelijke zorg. Het is wel positief te zien dat klanten dit opmerken en soms zichzelf herkennen in deze gedachten.” Wat betekent de award voor jou en je team? TL: “Het geeft enorm veel energie, dat geldt voor mijzelf maar ook voor het team. Een vakjury die ons in combinatie met stemmen van suppliers en opdrachtgevers benoemt tot Leverancier van het Jaar 2016 is een bevestiging dat we op de goede weg zijn en een motivatie om dit nog verder te uit te bouwen. En geloof me, we hebben de prijs eerdere keren gewonnen maar het went nooit en heeft iedere keer weer veel betekenis!” Welk advies zou je andere distributeurs en suppliers voor het komende jaar willen meegeven? TL: “Blijf investeren in de kwaliteit van je onderneming waardoor je beter in staat zult zijn om mee te bewegen met een veran- derende markt. Goed voor de resultaten op lange termijn én de motivatie van de medewerkers.” Wat kunnen we het komende jaar verwachten van Compacon? TL: “We willen verder groeien, autonoom en door het aangaan van samenwerkingen, en zullen natuurlijk ons CSV-programma verder laden. En we blijven innoveren in de ontzorgende dienst- verlening die we aanbieden aan onze klanten. We kijken in ieder geval met veel vertrouwen naar het komende jaar!” Edwin Kats - Pinkcube Waarom is Pinkcube een terechte winnaar? EK: “Nadat we de prijs vorig jaar wonnen zijn we natuurlijk niet rustig achterover gaan leunen. Elke dag maken we de gebruikers- ervaring op onze webshops een beetje beter. Elke dag werken we keihard om het mooier, sneller en beter te maken. Niet voor niets is ons interne motto: gewoon, steeds beter. Ik denk dat wij daar, als e-commerce bedrijf, uniek in zijn en dat het daarom terecht
RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5