PromZ Vak 02-2016

8 I N H O U D 43 47 51 22 38 Wie zegt wat in dit nummer? <11> In opdracht van PromZ Vak hield marktonderzoekbureau One Question vlak na Q1 van dit jaar een tussenmeting – plus nog enkele andere vragen – bij distributeurs. De positieve mood, zowel bij distributeurs als bij eindklanten, krijgt weer de overhand. <12> 3 vragen, 12 antwoorden. Een aantal vakgenoten antwoorden persoon- lijk een paar vragen uit de PromZ Vak-tussenmeting die na afloop van het eerste kwartaal werd gehouden. Vragen over plezier in het werk, over duurzaamheid en MVO en over het toelaten van eindklanten op de PSI. <22> Waar zijn ze gebleven? Cees Martens, voormalig directeur PF Concept: “Terugkomen? Ach, zeg nooit nooit…” <29> De Leveranciersdagen 2016. De beurs is echt een vakevenement. Het draait niet alleen om stands, maar er worden ook vakinhoudelijke seminars geor- ganiseerd, en er is volop gelegenheid voor netwerken. <35> Clipper is niet langer meer het verlengstuk van IGO Post. Een gesprek met Ron Boer en Wilco Vaessen over de nieuwe strategie en positionering van Clipper als supplier. <38> Benchmarken. Concurrentie. Wat koopt de klant niet bij u? De bedreiging komt van buitenaf. <43> Met het loyaltyprogramma toReward innoveert Intraco de promo- tionele productenbranche. Het is een nieuwe manier voor distributeurs om méér te kunnen betekenen voor MKB-klanten. Oscar van der Spruit (Intraco) gelooft in de toekomst van loyalty en incentives. <47> De Duitse textielsupplier L-Shop breidt uit in Europa, en wil een diver- siteit aan klanten. Het richt het zoeklicht daarbij ook op de online aanbieders en de aanbieders van office supplies. <51> PPP-pagina , onder verantwoordelijkheid van branchevereniging PPP. <55> New ProductZ <57> NoteZ <65>

RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5