PromZ Vak 02-2016
66 no t e z Giving Europe bouwt nieuwe drukkerij Sinds ruim een jaar beschikt Giving Europe over geavan- ceerde printfaciliteiten in Polen om zijn promotionele producten te voorzien van bedrukking. Het aantal druk- orders neemt snel toe. Daarom staat nieuwbouw op het programma. “We hebben het afgelopen jaar zo goed gedraaid in de drukkerij in Polen, dat we besloten hebben om een aangrenzend stuk grond te kopen met een oppervlak van 20.000 m2. Op korte termijn gaan we daar beginnen met de nieuwbouw van een zeer moderne drukkerij met een compleet nieuw machinepark dat aan alle moderne eisen voldoet,” aldus Stef van der Velde (Giving). Marketingprijs voor Dopper In april zijn de jaarlijkse Dutch Marketing Awards weer uitge- reikt. Daarbij was er een onderscheiding voor Dopper. In de categorie Marketing Company werd de Bijenkorf de winnaar uit de bus gekomen. Volgens de jury is het warenhuis `de keizer van de retail die het als eerste aandurfde om scherpe keuzes te maken met een duidelijke profielkeuze voor een doelgroep`. Het geloof in online heeft geleid tot meer experience, met ruim 600 evenementen, multichannelbenadering en verdere verdieping van de klantrelatie. In de categorie Marketing Next eindigde Dopper op de eerste plaats. “Er zijn veel waterflessen, maar Dopper is de enige die er met 1,3 miljoen verkochte flessen echt uitspringt. De jury zegt het knap te vinden een massaproduct te worden zonder massamedia te gebruiken,” aldus een berichtje in TvM. (advertentie) Ambtenaren kiezen voor eigen portemonnee Dat goede doelen er rond kerst nogal bekaaid van af komen, blijkt ook maar weer eens uit een bericht in de Telegraaf (medio april) waarin de krant schreef dat de ambtenaren van de Belastingdienst en het ministerie van Financiën eerder aan hun eigen portemonnee denken dan aan die van goede doelen. In het kader van de kerstgedachte mochten de medewerkers 40 euro uit hun kerstpakket schenken aan een goed doel, maar ze kozen massaal voor een cadeaubon voor zichzelf, aldus het bericht. “Van de bijna 35.000 medewerkers achter de blauwe enveloppen doneerde slechts 1,6 procent zijn vier tientjes aan een van de elf geselecteerde hulporganisaties. De ruim 2000 medewerkers op het ministerie waren met 3,3 procent dubbel zo ‘gul’.” Tijdens een speciale bijeenkomst in het Rijksmuseum in Amsterdam reikte Marco Horneman (l) van BeGlobal Promotions begin maart een cheque van € 4.169,36 uit aan bondscoach waterpolomannen Robin van Galen ter onder- steuning van het Topcoach project onder het motto ‘Volg je droom’ van het Nederlandse heren waterpoloteam. “Zonder enige financiële middelen de Olympische Spelen willen halen, is iets waar BeGlobal Promotions respect voor heeft en we willen daar graag een bijdrage aan leveren,” aldus Horneman. “We blijven het Nederlandse waterpoloteam steunen.” Michel Mulder (links) is weer terug bij allgifts.nl . Hij was er 6 jaar werkzaam - van 2009 tot en met december 2015 - en is er na een korte uitstap recentelijk weer teruggekeerd. “Mulder is een goede aan- vulling op het team met zijn ervaring en uitgebreide kennis van de markt. Om de klant nog beter van dienst te zijn richten wij ons op de customer service, vandaar dat wij verheugd zijn met de terugkomst van Mulder,” aldus Gerard Jan Mijnheer (directeur interne zaken).
RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5