PromZ Vak 02-2016

z 2016 - nummer 2 - www.promz.nl 37 De Leveranciersdagen, een begrip in de branche 9 Trots John Swaab van Het Portaal: “Als industrie mogen we trots zijn op zo’n evenement als De Leveranciersdagen. Vrijwel alle sup- pliers die actief zijn op de markt in Nederland en België zijn met professionele stands aanwezig. Je ziet dat het belang van dit evenement als vakbeurs elk jaar toeneemt. Je ziet het ook terug in het feit dat de standhouders er steeds meer werk van maken om zich opvallend en professioneel te presenteren.” Hij vervolgt: “Ook dit jaar verwachten we weer meer bezoe- kers en een goede sfeer. De positieve mindset heeft weer de overhand, het dieptepunt is voorbij. De verwachtingen voor de komende maanden van 2016 zijn goed. Ook veel jonge men- sen uit het vak komen weer naar De Leveranciersdagen. Ook zij komen graag naar een evenement waar het eigen vak centraal staat en waar netwerken mogelijk is, niet in de laatste plaats op de feestavond, Night of the PromZ.” Seminars Swaab: “De beurs is echt een vakevenement. Het draait niet alleen om stands, maar er worden ook vakinhoudelijke seminars georganiseerd: korte en krachtige sessies van maximaal een uur, voor kennisoverdracht en het delen van ervaring.” Een van de sprekers is Caspar ter Horst van ProductIP over com- pliance en de rol die fabrikanten, suppliers, distributeurs en eindklanten hierin spelen. Het PPP organiseert weer op donderdagochtend zijn ontbijtses- sie, dit jaar over het onderwerp social media. De praktijkgerichte sessie gaat in op het zakelijk inzetten van social media. Hoe ga je daarmee om, welke afspraken gelden daarvoor en hoe bereik je meer relevante contacten? Tijdens de ontbijtsessie praat social media trainer Leon de Winter van TTMcommunicatie de toehoor- ders bij. Hij laat onder andere zien welke kansen er liggen met LinkedIn, geeft tips over het delen van nieuws, het verbeteren van je profiel etcetera. Ook schenkt De Winter aandacht aan andere en nieuwe, opkomende social media en het belang van bloggen, vloggen, snapchatten. Daarnaast deelt PPP tijdens de ontbijtses- sie de eigen ervaringen met social media. Vakprijzen Op De Leveranciersdagen worden de vakprijzen Leverancier van het Jaar, Best Online Performance en Supplier of the Year uitge- reikt. In het bepalen van deze onderscheiding voor de Leverancier van het Jaar en Best Online Performance van 2016 krijgen ook eindklanten weer een belangrijke stem. Net als voorgaande jaren kunnen zij online hun stem uitbrengen via een speciaal daarvoor door PromZ Magazine ingerichte votingsite. Op die site kunnen eindklanten een keuze maken uit de lijst met 15 door de vakjury genomineerde full service distributeurs en 10 online distributeurs. De organisatie achter de prijs hoopt hiermee het draagvlak te verbreden door opdrachtgevers bij de prijs te betrekken om zo meer rumour around the brand te genereren. Eindklanten worden via PromZ Magazine, de PromZ-website, email nieuwsbrieven en social media opgeroepen om hun stem uit te brengen. Nieuwe vakjury De naam voor de award voor beste distributeur, zoals de onder- scheiding voorheen heette, is een paar jaar geleden veranderd in Leverancier van het Jaar, om meer aansluiting te vinden bij de beleving van eindklanten en hun taalgebruik. Zij noemen hun distributeur doorgaans leverancier (terwijl in vakjargon de bena- ming ‘leverancier’ verwijst naar de supplier). De vakprijs is een initiatief van PromZ Magazine/PromZ Vak en wordt ondersteund door het PPP. De vakjury bestaat uit 7 mensen uit het vak, met ieder één stem. De online stemmen van de eindklanten tellen voor twee stem- men. Nieuw is dat dit jaar de eerste prijswinnaars van vorig jaar (zoals gebruikelijk was) geen zitting in de jury hebben. De jury bestaat nu uit PPP-voorzitter (en WOT-P) Edwin Bouman, Robin Vogel (Buttonboss Group), Hans Janssen (voorheen Het Portaal Uitgevers), Karin Schaper (PromZ Vak/PromZ Magazine), Ron Boer (IGO Post/Clipper), Arthur Strijbos (PSL Europe) en Martin de Winter (Hokra). Stemmen van suppliers Suppliers krijgen in een later stadium via een emailing de lijst van genomineerde full service distributeurs en internetdistributeurs voorgelegd om aan te geven welke van de bedrijven zij in aan- merking vinden komen voor de vakprijzen. En omgekeerd gaat distributeurs zo ook gevraagd worden om hun keuze te maken uit een lijst van genomineerde generalistische en specialistische suppliers en zo een stem uit te brengen op hun favorieten. De organisatie verwacht zo’n 120 standhouders. De voorlopige lijst ziet er als volgt uit: Adola, AK Media, Anda Western Europe, Araco International, A-Solar, Badge4U, Baladéo, Baltus, BBtoB, Berghoff Belgium, BQS, Brandcharger Worldwide, Bredemeijer Group, Brepo, Businessball, Buttonboss/Care Concepts, BWS, Cartamundi, Chocoparadijs, Citizengreen, Clipy, Clothing Professionals, CoMo Europe, Custom Cufflinks, DWF Nederland, EA pens & paper, Elastoform, Euro Natal, F&F Verpakkingen, Falk & Ross, Giftforce, Giving Europe, Gottschalk, Green Earth Products, Halfar/Fare, Headwear professionals, Hepla Kunststofftechnik, HMZ, Homeij, Hypon, ID/ID Identity, Industrial Wear-Payper Wear, Inspirion, Intraco, Issue Tissue, Joytex, Lediberg, Lensen Toppoint, Listawood/AT Promotions, LM Accessoires, Logolf, Logochoc, L-Shop, Lynka, Macma, Mercury Flooring, Meterex Karl Kuntze, MOB, Mister Transfer.com, Moodspromo, New Wave, Noex, Pacor Pamero, Paul Stricker, PF Concept, Poul Willumsen, Power Brands, Premo, ProDrink, Prodir, Promidata, Promocat, Promotion4U, PSI, PSL Europe, Rackpack, RMS Kerstpakketten, Samdam Nederland, Selecta Signé, Senator Benelux, Specialwear, SPS Holland, Tacx Bottle Promotions, Texet Benelux, The China Office/Van Bavel, The Gift, The Glasshouse, Thermopatch, TopTex Benelux, Trendfactory, VBD Promotional Products, Vespo Corporate Textiles, Wil Langenberg, World Wide Gifts, Xindao, Zaanlandia – Bekkers Blik.

RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5