PromZ Vak 02-2016
22 1 Het gaat allemaal weer wat beter in de promotio- nele productenbranche. Heb je nu ook het gevoel dat je met meer plezier aan het werk bent? Merk je dat klanten ook weer meer in een positieve mood zijn? Kun je daar in je klantcontacten succesvol op inhaken? WIM SIBUM (STRACQ): “Ik ga al elke dag met plezier aan het werk en heb de afgelopen perioden –ondanks dat de branche een moeilijke tijd heeft doorgemaakt- plussen kunnen realiseren. De klant heeft er weer zin in en dat zie ik terug in hogere bestellingen. In plaats van 1000 tasjes zijn het er nu 2000. Ze durven weer meer te bestellen. Gemeentes en andere overheidsinstellingen bestellen meer, net als veel klanten in andere bran- ches. Ook zijn er veel beurzen waarvoor mag worden uitgepakt, want de bezoekersaantallen nemen ook daar toe. Daar proberen we natuurlijk op in te spelen. Bijvoorbeeld met de vraag of we het promotionele product eens naar een hoger niveau moeten tillen, wat in de praktijk neerkomt op een wat duurdere pen of Het eerste kwartaal van 2016 is voorbij. Traditiegetrouw vroeg PromZ Vak aan distributeurs onder meer hoe deze periode eruitzag, en of eerdere verwachtingen zijn waargemaakt. De resultaten van dit onderzoek leest u elders in deze uitgave. In onderstaande rondvraag lichten we drie vragen eruit die een aantal vakgenoten persoonlijk beantwoorden. Vragen over plezier in het werk, over duurzaamheid en MVO en over eindklanten op de PSI. 3 vragen, 12 antwoorden Rondvraag in het vak TEKST: MARJOLEIN STRAATMAN tas van een hogere kwaliteit. Meer dan de helft gaat daar op in. Ik zie de komende tijd rooskleurig in.” BRAM HALTERS (KOP & SCHOUDERS): “Door de hele markt heen heerst een nieuw soort geluk. Het ergste lijkt, voor de partijen die zich hebben kunnen aanpas- sen aan de nieuwe marktomstandigheden, achter de rug. Zo’n opleving geeft plezier omdat het allemaal weer wat makkelijker gaat. Diegenen met wie we een langere relatie hebben ervaren minder inkoopdruk en er is meer enthousiasme om promoti- onele artikelen in te zetten. Nu de harde budget-cuts achter de rug zijn, heersen er rust en helderheid. Er is rustiger vaarwater en daardoor wordt zaken doen makkelijker. Dat we positief zijn en dat ook uitstralen werkt goed voor het klantcontact, en om tot handel te komen. Service en vakmanschap worden daarbij geluk- kig weer veel belangrijker en het is natuurlijk van groot belang dat je de toegevoegde waarde van je product kan overbrengen en de kwaliteit van je organisatie kan laten zien. Daarvoor heb je specialisten nodig die zich kunnen focussen op hun core business".
RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5