PromZ Vak 02-2016
z 2016 - nummer 2 - www.promz.nl 11 ‘Distributeurs zullen zich moeten hergroeperen waardoor grotere en efficiëntere bedrijven ontstaan. Die beweging vindt ook plaats maar gaat, vergeleken met andere branches, erg langzaam.’ (pag. 29, Cees Martens, voorheen PF Concept) ‘Loyalty en incentives zijn de toekomstige groeimarkten. In Amerika is die trend al gaande.’ (pag. 47, Oscar van der Spruit, Intraco) ‘Door de hele markt heen heerst een nieuw soort geluk, het ergste is achter de rug. Zo’n opleving geeft plezier omdat het allemaal weer wat makkelijker gaat. Klanten zijn inderdaad in een betere mood.’ (pag. 22, Bram Halters, Kop & Schouders) ‘Distributeurs moeten niet alleen vertellen wat zij te bieden hebben, maar luisteren om te kunnen bieden waar hun klanten om vragen. Wij als wholesalers zijn dozenschuivers, maar ik wil niet dat mijn klanten dozenschuivers zijn.’ (pag. 51, Gilles Brunin, L-Shop) ‘Ik ben positief. Maar ik moet wel zeggen dat Q1 een tam kwartaal was in vergelijking met voorgaande jaren. Plezier haal ik voornamelijk uit pro- actief voorgestelde acties die door de klant enthousiast worden ontvangen.’ (pag. 23, Mark Dekker, (Loyalty Makers) ‘IK DENK DAT IEDERE DISTRIBUTEUR IN EERSTE INSTANTIE NAAR ZIJN EIGEN BELANG MOET KIJKEN. WAT IS VOOR HEM DE BESTE OPTIE? WAAR KOOPT HIJ HET BESTE IN? WAT MAAKT HET DAN UIT WIE DE LEVERANCIER IS?’ (pag. 38, Ron Boer, Clipper) ‘Ik zie het besluit van PSI om eindklanten toe te laten als een kans. Ik denk dat het juist goed is dat we proberen er alles aan te doen om het imago van ons vak te verbeteren. Zorgen dat we op de kaart staan wanneer het gaat om keuzes voor het promotionele product in plaats van andere communicatie- middelen. Het uitnodigen van de juiste eind- klanten voor een bezoek aan de PSI zal daar in mijn ogen zeker aan bijdragen!’ (pag. 25, Ton Löbker, Compacon) WIE ZEGT WAT IN DIT NUMMER: ‘De markt is in de laatste jaren steeds transparanter gewor- den en de wijziging in het PSI-bezoekersbeleid versnelt deze ontwikkeling. Ik vind dat wij onze ogen niet moeten sluiten voor deze verandering en nieuwe mogelijkheden aan moeten grijpen.’ (pag. 27, Tom de Kleyn, Prodir)
RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5