PromZ Vak 01-2016
2016 - nummer 1 - www.promz.nl 69 no t e z Nieuw jasje voor Clipper Clipper heeft zijn diensten vernieuwd en geoptimaliseerd. “De krachten bundelen, samenwerken, kennis delen en wederzijdse loyaliteit. Daar draait het om in de nieuwe propositie en op de nieuwe website van Clipper,” aldus het bericht. Clipper kiest voor het begrip ‘partnership’. Dit komt o.a. tot uiting in verschillende partnerprogramma’s, afgestemd op de intensiteit van de samenwerking met de klant. Deze programma’s bieden kortin- gen en privileges, zoals het verstrekken van gratis samples en franco levering. “Sinds vorig jaar hebben we account- managers met een vaste back-up. Door intensieve samenwerking en het delen van kennis willen we er samen met de klant voor zorgen dat verkoopdoelstellin- gen gehaald worden,” aldus sales manager Wilco Vaessen. Verbeterde website Clipper heeft ook een nieuwe website. “We liepen steeds vaker tegen de beper- kingen aan van onze oude website. De actuele voorraad kon niet getoond worden en ook de prijscondities voor onze klanten konden niet worden weer- gegeven. Voor onze klanten is nu een speciale ‘Mijn Clipper omgeving’ ingericht. Zij hebben direct toegang tot onder meer hun orderhistorie, klantgege- vens, condities en omzetontwikkeling. Daarnaast is de actuele voorraad direct zichtbaar.” BrandCharger Worldwide breidt uit in Europa. Alain Friedrich en Thierry Hémardinquer, gevestigd respectievelijk in Tours en Parijs, zullen zich bezighouden met sales activiteiten in Frankrijk. Beiden werkten voorheen voor PF Concept, en Hémardinquer is ook werkzaam geweest bij Macma. Mike Stas, sales manager Europe: “Met de komst van Alain en Thierry kunnen we onze service naar onze klanten in Frankrijk verbeteren.” Veranderingen bij Gemaco Group In het management van de Gemaco Group hebben een aantal veran- deringen plaatsgevonden: Olivier Somers is sinds het begin van dit jaar executive chairman van de board van de Gemaco Group. Alex de Geus heeft de functie van CEO van de Gemaco Group. Peter- Henk Heijstra is benoemd tot CCO van Gemaco Group en Global SP & Outsourcing Operations. Oene Mees heeft de titel van COO van de Gemaco Group en MD van Gemaco SP European operations. Valerie Herbert heeft de functie van CFO. One for the road… Ruim 13 procent van de Neder- landers mijdt borrels op het werk. Nog eens 17,6 procent heeft er niets mee, maar voelt zich ver- plicht toch te gaan. Ruim een kwart vindt bedrijfsborrels juist erg leuk. De overige werk- nemers zeggen borrels prima te vinden zolang ze niet te lang duren. Die conclusie trekt Multiscope uit een enquête onder ruim duizend Nederlanders in opdracht van cate- ringbedrijf Eurest. Borrels en feesten zijn volgens de onderzoeksresultaten geen stan- daard fenomeen bij Nederlandse bedrijven. Van de werkgevers van de respondenten organiseert 64,7 procent alleen iets rond feestdagen als Kerst en Nieuwjaar. Voor 22,6 procent van de werknemers wordt nooit een borrel georganiseerd. bron: nu.nl Arjen Boon over naar Team Jos! Team Jos! heeft Arjen Boon in dienst genomen als account manager. Hij is de zoon van Frans en Danielle Boon, de oprichters van Trouvaille in Amstelveen Arjen Boon werkte bij Trouvaille vanaf 1990. Vanaf 2010 was hij werkzaam voor Gemaco, dat Trouvaille in dat jaar overnam. Vanaf het begin van dit jaar is Arjen Boon accountmanager bij Team Jos! Premiums & Gifts in Nieuwerkerk aan den IJssel. Samen met 6 collega’s is hij verantwoordelijk voor de commerciële activiteiten. Team Jos! heeft een aantal Nederlandse accounts overgenomen van Gemaco. Friedrich Hémardinquer
RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5