PromZ Vak 01-2016
2016 - nummer 1 - www.promz.nl 55 - n i e uws GESCHREVEN ONDER VERANTWOORDELIJKHEID VAN HET PPP Hans Janssen bedankt De branche voor promotio- nele producten heeft met veel waardering afscheid geno- men van Hans Janssen, een van de oprichters van Het Portaal Uitgevers. Ook PPP heeft dit niet ongemerkt voorbij laten gaan. PPP-voorzitter Edwin Bouman: “Hans heeft onze branche op de kaart gezet en een belangrijke bijdrage geleverd aan de profes- sionalisering. Ook heeft hij als voorvechter van een onafhankelijke branchevereniging aan de wieg van PPP gestaan. In de wetenschap dat Hans het toch niet kan laten, zullen we hem nog regelmatig tegenko- men. Het past ons nu wel om hem voor alles heel hartelijk te bedan- ken en hem een goede toekomst te wensen.” ALV in Markthal Rotterdam Voor de jaarlijkse Algemene Ledenvergadering heeft het Platform Promotional Products een bijzondere locatie uitge- kozen: De Wereld van Smaak in de Mark thal Rot terdam. De ALV wordt gehouden op 10 maart 2016. Hans Schröder (Markthal) is een van de sprekers. Ontvangst is vanaf 14 uur, aanvang 15 uur. Aanmelden en meer info op www.ppp-online.nl. Misvattingen aanbestedingen en tenders in kaart brengen Er zijn omtrent aanbestedingen en tenders nog veel misvattingen. Dat is nog zachtjes uitgedrukt. Vorig jaar werden er 121 rechtszaken over dit onderwerp gepu- bliceerd. Dat is een stijging van maar liefst 44% ten opzichte van het jaar daarvoor. Steeds meer rechtszaken gaan over de gebruikte gunningsmethodiek en over de wijze waarop de beoordelingscommis- sie gewerkt heeft. Er worden nogal wat disproportionele eisen gesteld op verschil- lende gebieden. Om daar goed inzicht in te krijgen, gaat de nieuw samengestelde commissie ‘Aanbestedingen’ de komende maanden aan de slag met een inventa- risatie. Uiteindelijk met als doel om alle pijnpunten onder de aandacht van de poli- tiek te brengen. Om een compleet overzicht te krijgen, wordt er een beroep gedaan op de PPP- leden en hen gevraagd de ervaringen met aanbestedingen en tenders met de com- missie te delen. Werk aan de winkel Bij het Platform Promotional Products is er altijd werk aan de winkel. Gelukkig is er onder de leden voldoende animo om een actieve bijdrage te leveren om deze werkzaamheden handen en voeten te geven. Op dit moment staan de thema’s ‘Kerstpakketten’ en ‘Aanbestedingen en tenders’ hoog op de PPP agenda en zijn er twee commissies met die agendapunten aan het werk gegaan. Commissie ‘Kerstpakketten’ Voor de commissie ‘Kerstpakketten’ zijn binnen PPP een aantal enthousi- aste betrokkenen opgestaan die, onder voorzitterschap van Arjan de Knegt van De Knegt & Leeflang, meer aandacht op kerstpakketten en cadeaukeuzepro- gramma’s willen vestigen. Centraal daarin staat de promotie, maar ook het verzame- len van relevante marktinformatie, PR / voorlichting en lobbyen zijn belangrijke aandachtsgebieden en actiepunten. De commissie richt zich op het verbinden van partijen in de markt en gaat actief op zoek naar leden om het draagvlak te vergroten. PPP hoopt hiermee de bestaande leden uit deze sector meer te bieden en ook dat nog niet aangesloten partijen zich aan zul- len sluiten bij de branchevereniging. Het is dan ook de bedoeling dat de voorzitter van deze commissie portefeuillehouder wordt en een zetel krijgt binnen het PPP bestuur. Arjan de Knegt Wilt u op de hoogte blijven van wat er in de branche speelt? Word lid van het PPP! Ontdek de voordelen! www.ppp-online.nl
RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5