PromZ Vak 01-2016

z 2016 - nummer 1 - www.promz.nl 11 ‘De vraag is zelfs of CSR in het traditionele bedrijfs- model overeind zal blijven en bij kan dragen aan een betere wereld.’ (pag. 21, Ton Löbker, Compacon) ‘In het kader van duurzaamheid, waar steeds meer eindklanten oog voor krijgen, zijn kleinere oplagen een trend.’ (pag. 43, Henk Greftenhuis, Araco) ‘Als grootste verandering zie ik toch wel de grotere jongens die veel traffic behalen met hun webshops. Een bedreiging, hoewel er tegelijkertijd al enige tijd een trend heerst van klanten die liever meer service willen en bij je terug komen.’ (pag. 13, Menzo van den Berg, ARAP) ‘In mijn tijd had je zo ongeveer alleen de Stibat, maar de wetgeving op het gebied van milieu wordt met de dag strenger. Laat die klus toch lekker over aan de groothandel!’ (pag. 49, Peter van der Vliet, Hogeschool Rotterdam) ‘IN DE TOEKOMST GAAN DISTRI- BUTEURS DUIDELIJKERE KEUZES MAKEN IN WAT EN WIE ZE WILLEN ZIJN EN VALT DE KEUZE BIJ- VOORBEELD OP EEN VOLLEDIG EUROPESE FOCUS, OF EEN NICHE. WE KUNNEN NIET MEER ALLEMAAL HETZELFDE DOEN.’ (pag. 15 , Jos Schröer, Team Jos!) 'VEEL ONDERNEMERS WORSTELEN MET DE VRAAG WIE NU EIGENLIJK WAARVOOR VERANTWOORDELIJK IS ALS HET GAAT OM PRODUCT COMPLIANCE. BIJ ZO IETS BELANGRIJKS MAG DAAR GEEN DISCUSSIE OVER ZIJN.’ (pag. 36, Caspar ter Horst, ProductIP) ‘De cijfers bevestigen dat promotionele producten een niet meer weg te denken onderdeel vormen van de commerciële en human resource activiteiten van de opdrachtgevers.’ (pag. 24, Ed van Eunen over 10 jaar (markt)onderzoek) ‘Dat je je achter de oren moet krabben als je geen positieve groeiverwachting hebt vind ik hard gesteld. Niet ieder bedrijf is ingericht op een veranderende markt en klantgedrag.’ (pag. 15, André Noordwijk, BeGlobal Promotions) WIE ZEGT WAT IN DIT NUMMER: ‘In deze tijd moet je zeker succes kunnen boeken want er is echt een behoorlijke pot met geld te verdelen. Dat vraagt wel een actieve rol en dat je klanten verwent. (pag.17, Antoin van Delst, florisgifts)

RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5