PromZ Vak 04-2015

2015 - nummer 4 - www.promz.nl 77 Games on Demand opent kantoor in Nederland Het Franse bedrijf Games on Demand opent een kantoor in Breda. Games on Demand is sinds 2003 in Frankrijk actief en biedt diverse soorten spellen. Games on Demand is gespecialiseerd in het ontwerpen en ver- vaardigen van spellen (zowel fysiek als voor de computer) die zijn te gebruiken voor communicatiedoeleinden door bedrijven. “Tegenwoordig staat maatschappelijk verantwoord en duurzaam ondernemen in het bedrijfsleven bovenaan de agenda. Daarom heeft Games on Demand spellen ontwikkeld met thema's van algemeen belang. En met het fenomeen gamificatie vindt het spel in het bedrijfsleven steeds vaker zijn toepassing bij marke- ting en communicatie,” aldus het persbericht. ProDrink vult zijn producten voortaan af met mineraalwater in plaats van bronwa- ter. Het gaat om natuurlijk mineraalwater uit de Celtic Vale bron in Wales. Erwin Prickaertz (ProDrink): “Dit is een officieel erkende mineraalwaterbron. Dat houdt in dat het gehalte aan mineralen op een natuurlijke wijze constant is voor tenminste een periode van twee jaar. Het mineraalwater wordt onderworpen aan een minimale filtratie om de natuurlijke kwaliteit te waarborgen.” In het nieuwe sample label zijn alle kleu- ren verwerkt die ProDrink aan (sport) doppen kan leveren. De klant kan dus een flesje meenemen en ter plekke aan het label de kleur van de dop bepalen. no t e z De (on)waarheden rondom het kerstpakket Onder deze titel reageerde Patrick Moreu (Tintelingen) bij PromZ over het ‘btw- bericht’ in relatie tot cadeaukaarten dat het PPP eind oktober verstuurde. Moreu schrijft onder meer: “De laat- ste trend? Een giftcard als kerstpakket. Belangrijk om hierbij te realiseren is dat niet de markt giftcards heeft geïn- troduceerd als het nieuwe kerstpakket, maar dat dit voortkomt uit de behoefte van de medewerker (…) Logisch dat giftcards steeds populairder worden als kerstpakket.” “In onze wereld is het gelukkig nog altijd zo dat de vraag bepaalt wat de markt aanbiedt en op die manier bieden steeds meer bedrijven giftcards aan als kerst- pakket. Dit kan zijn als een van de keuze opties binnen een eigen keuze concept of als specifieke giftcard die direct besteed kan worden.” “Wat we momenteel merken is dat bedrij- ven het onderscheid niet maken tussen de laatste twee varianten en alles over één kam scheren. Daarnaast zijn er initia- tieven vanuit de branche om giftcards als kerstpakket te ontmoedigen. Een kansloze missie, want de markt bepaalt en niet de branche. Ter verduidelijking voor eenieder die zich bezighoudt met het inkopen van kerstpakketten; op hoofdlijnen zijn er drie verschillende varianten kerstpakketten: 1. Het traditionele kerstpakket > men ontvangt een goed gevulde doos vol lekkers en cadeaus 2. Het eigen keuze kerstpakket > men kan kiezen uit een ruim aanbod geschen- ken, belevenissen, goede doelen en steeds vaker ook giftcards 3. De giftcard > men ontvangt een gift- card die specifiek bij 1 of meerdere (web)winkels ingeleverd kan worden Het initiatief van branchevereniging PPP om op basis van een zogenaamde optie tot BTW verrekening de markt bang te maken voor giftcards staat symbool voor het oude denken. Het denken waarbij de branche bepaalt wat de markt wil en waarbij een branche zich niet of te laat aanpast aan de nieuwe wereld. Wees slim, innovatief en creatief en zorg ervoor dat medewerkers het kerstpakket ontvan- gen dat ze ook echt willen en denk vanuit je eigen kracht!” (advertentie)

RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5