PromZ Vak 03-2015
20 E n nu, een jaar later, stopt PF Concept weer de titel Supplier of the Year in de tas. Een van de redenen om de supplier uit Roelofarendsveen deze onderscheiding weer toe te kennen was inderdaad het feit dat het bedrijf de eerder ingezette nieuwe aanpak richting klanten en product- assortimenten heeft gecontinueerd. Alleen maar roepen is immers niet zo moeilijk. Het echt doen en continueren, dat is andere koek. De klant weer centraal zetten was één van de beloftes van PF Concept. Het vak vindt dat die belofte wordt waargemaakt. Men heeft ook veel waardering voor de vernieuwde portal, de collec- ties en de breedte van het assortiment, verdeeld over de catalogi “Luisteren betekent ook kritiek incasseren.” Dat zei Serge Mertens (PF Concept Benelux) vorig jaar in PromZ Vak naar aanleiding van het winnen van de award Supplier of the Year 2014. Vorig jaar beloonden distributeurs PF Concept voor het luisteren naar hun kritiek. Men vond dat PF Concept weer goed bezig was en de titel Supplier of the Year was de ‘beloning’. Maar Mertens zei toen ook eerlijk: “We zijn er nog niet helemaal. Ik hoop dat we ‘m vol- gend jaar weer winnen. Dat zou bewijzen dat we echt weer helemaal terug zijn.” ‘Ik denk dat wij voor velen weer de preferred supplier zijn’ Serge Mertens (PF Concept Benelux): TEKST: KARIN SCHAPER Bullet, Avenue, Label en World Source voor de trading artikelen. Mertens: “Het volgen van die catalogusstrategie kunnen we steeds makkelijker vertalen naar de markt. Onze klanten zijn er inmiddels aan gewend en gebruiken hem ook zelf weer naar hun klanten. Voor ons biedt de strategie de mogelijkheid om goed te focussen en te finetunen. We blijven investeren in nieuwe producten, nieuwe merken en het verbeteren van de klantvrien- delijkheid van onze systemen. Zo introduceren we dit jaar een tool voor distributeurs om zelf eenvoudig digitaal logo’s op het product te plaatsen zodat je als distributeur een compleet digitaal voor- beeld hebt, bijvoorbeeld ten behoeve van de eindklant. Tevens krijgen onze eigen customer service medewerkers nieuwe tools
RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5